شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سیدجلال رضوی مهر

حوزه/ حجت الاسلا والمسلمین رضوی مهر گفت: محرم فصل زنده کردن معارف الهی و دانستنی های دین است و این مکتب محرم است که شهید پروری کرده و ظلم ستیزی را سرمشق کلاس خود قرار می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مساله تبلیغ بیان داشت: قرآن کریم تبیین رسالت های الهی و معارف دین را در آیه 39 سوره احزاب وظیفه اصلی مبلغان بیان کرده است.

وی تصریح کرد: قرآن در درجه نخست طلاب را مامور می کند که تمامی تلاش و کوشش خود در راه تبلیغ دین و معارف الهی قرار دهند.

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم گفت: تبلیغ رسا ترین ترین رسانه روحانیت به صورت چهره به چهره در بین مردم است به همین سبب باید از فرصت منبر محرم برای انتقال مفاهیم الهی استفاده کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: قطعا بیان مساله اقتصاد مقاومتی که راهکار مقابله با جنگ اقتصادی است وظیفه ای مهم بر دوش مبلغان است.

باید آمادگی خود را در برابر همجمه های صهیونیسم، استکبار جهانی و مرتجعین منطقه ای نشان دهیم

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر ابراز داشت: ملت فهیم ایران باید آمادگی و مقاومت خود را در برابر نفوذی های داخلی و همچنین همجمه های صهیونیسم، استکبار جهانی و مرتجعین منطقه ای نشان دهند.

وی ادامه داد: اگر عاشورا دوستان و پیروان سید الشهدا(ع) به استمرار نهضت حسنی عقیده مند هستند باید تمام تلاش و کوششان این باشد که هیئت آنها روحیه استکبار ستیزی به خود بگیرد.

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: باید یزید زمان و شمر زمان که امروز بر مظلومین امت اسلام یکه تازی می کنند و شریان های اقتصاد جهانی را به دست گرفته اند را رسوا و با تلاش و کوشش روحیه مجاهد بودن و انقلابی ماندن را در هیئت های مذهبی زنده نگه داریم.

وی افزود: نمی شود که ما مدعی اهداف امام حسین(ع) باشیم و بر سینه بزنیم و گریه کنیم و آه حسرت عقب ماندن از قافله سید الشهدا(ع) را بکشیم و در عمل هیچ اقدامی برای نزدکی شدن به امام حسین(ع) را نداشته باشیم.

محرم فصل احیای معارف الهی است

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر گفت: محرم فصل زنده کردن معارف الهی و دانستنی های دین است و این مکتب محرم است که شهید پروری کرده و ظلم ستیزی را سرمشق کلاس خود قرار می دهد.

وی ادامه داد: ریشه های انقلاب اسلامی در هیئات و جلسات حسینی آبیاری شده و اشک چشم مظلومان اولین سیراب کننده درخت انقلاب است، به همین سبب نباید اجازه دهیم که نقشه های یهود صهیونیسم از سوی بعضی نفوذی و وابستگان و منافقین یعنی کسانی در مقابل انقلاب واداده اند عملی شود.

ایستادگی در مقابل دشمن به معنای استمرا راه حسینی است

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم مطرح کرد: ایستادگی در مقابل اهداف دشمن به معنای پایداری از اهداف حسینی و قیان عاشورا است، باید سخنرانی ها قرآن محور و در راستای مسیر اهل بیت(ع) برنامه ریزی شود.

وی افزود: هیئتی که نتواند خود را با اهداف حسینی وفق دهد، نمی تواند هیئت موفق و کارآمدی باشد، هیئتی که هجرت در راه خدا، مجاهدت، شهادت و عنصر امر به معروف و نهی از منکر معیار آن هیئت باشد مجموعه ای است که در امتداد مسیر امام زین العابدین(ع) و حضرت زینب(س)نقش آفرینی می کند.

وی در پایان گفت: مشعل عاشورا همواره و تا ابدیت برای روشن کردن راه هدایت پر فروغ است، امید است عاشورا که شاخص صراط مستقیم ما است همواره زنده بماند و بتوانیم خون مظلومین جهان که در راستای بیانگری هدف عاشورا نقش آفرینی کرده اند را چون پرچم وحدت در امت اسلام به اهتزاز درآوریم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha