جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: امروز دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی با استفاده از ابزارها و روش‌های گوناگون در پی کمرنگ کردن زیارت اربعین و تجمع میلیونی مردم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در نشست آموزشی «بصیرت الحسین» که با حضور روحانیان مبلغ در سالن همایش مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد، با اشاره به ارزش ویژه زیارت اربعین، اظهار کرد: در مورد فضیلت زیارت امام حسین(ع) و برکات آن احادیث متعددی وارد شده است.

وی افزود: آیت‌الله وحید خراسانی در یکی از درس‌های خارج در نزدیکی ایام اربعین به نقل از معصوم فرمودند که ثواب زیارت امام حسین(ع) به ازای هر قدم یک حج است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خطاب به روحانیان مبلغ گفت: برکات زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) را به‌ویژه در مسائل اقتصادی احصا کرده و به مردم بیان کنیم.

وی با تأکید بر توجه بیشتر به موضوع نذر و وقف اربعین، اضافه کرد: همان‌طور که برای زیارت امام رضا(ع) نذرها و وقف‌های فراوانی وجود دارد باید موقوفات برای زیارت اربعین هم تقویت شود.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: باید روحانیان مبلغ به بحث وقف و نذر به‌ویژه نذورات جمعی با نیت اربعین ورود کنند تا وقف اربعین در استان نهادینه شود.

وی با اشاره به استفاده از نذورات و موقوفات اربعین در خدمات‌رسانی به زائران در موکب خراسان شمالی در مسیر کربلا، گفت: موکب اصحاب خراسانی به لحاظ تکریم زائر وضعیت مناسبی داشته و روحیه مهمان‌نوازی مردم استان در آنجا متبلور می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خطاب به روحانیان گفت: کاروان تبلیغی نصرت الحسین را راه‌اندازی کنید تا برای زیارت اربعین نذورات و کمک‌ها جمع‌آوری شود، زیرا اگر کسی نمی‌تواند خود به سفر اربعین برود می‌تواند چند زائر راه‌ راهی این راه پربرکت کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز عده‌ای دست به دست هم داده‌اند تا اربعین کمرنگ شود، اما روحانیان مبلغ باید از الآن برای زیارت اربعین روشن گری کرده و زمینه‌های تقویت این تجمع میلیونی را فراهم کنند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: اگرچه اطعام عزاداران ثواب دارد، اما می‌توانیم این موضوع را در بین هیئت‌های مذهبی جا بیندازیم که برخی از نذر کننده‌ها در کنار نذورات مربوط به اطعام، کمک‌هزینه زیارت اربعین را هم متقبل شوند تا شمار زائران اربعین افزایش یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha