جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام افشین فر

حوزه/ دبیر ستاد مردمی اربعین در خراسان شمالی از روحانیان مبلغ و طرح هجرت خواست تا با استفاده از فرصت منابر و مجالس محرم برای ترویج نذر و وقف درزمینهٔ اربعین تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمد افشین فر،در همایش «نصرت الحسین» که با حضور روحانیان طرح هجرت در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: ما در موقعیت زمانی بسیار ویژه‌ای هستیم و اگرچه این تعبیر تکراری شده، اما درک این معنا بسیار مهم است.

وی افزود: ما در زمانه‌ای که هستیم اگر نقش خود را بیابیم و رسالت خود را بدانیم می‌توانیم منشأ اثر باشیم و نقش خود را در تحصیل، تبلیغ و امور اجرایی به‌درستی ایفا کنیم.

حجت‌الاسلام افشین فر خاطرنشان کرد: ما در دوره انقلاب اسلامی زندگی می‌کنیم، دوره‌ای که باید الآن روحانی خود کارها را انجام دهد، زیرا زمانی بود که روحانیت بر سر منبر می‌نشست و می‌گفت این کار باید انجام بشود، اما الآن باید خودمان برویم و با دست خودمان این کار را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: الآن حاکمیت به نام دین جامعه را اداره می‌کند که در کنار نقاط مثبت فراوان، برخی نواقص هم وجود دارد، اما باید این مسیر را برویم و نقص‌ها را برطرف کنیم.

حجت‌الاسلام افشین فر با تأکید بر اینکه باید بزنگاه‌های زمانه شناسی را پیدا کنیم، اظهار کرد: بزنگاه‌های زمانه شناسی فهم مردم از واقعه هفتم دی 88 است، روز عاشورایی که چنان برخوردی با مکتب اباعبدالله الحسین(ع) شد، ازاین‌رو باید زمانه را بشناسیم و بدانیم که در چنین زمانه‌ای چنان برخوردی با عزای حسینی شد.

وی با بیان اینکه در چنین زمانه‌ای برخی موقعیت‌های خطر و فرصت وجود دارد، افزود: باید فرصت‌ها را شناخته شده و از آن‌ها بهره‌برداری کنیم، زیرا این فرصت‌ها شتاب‌دهنده هستند.

حجت‌الاسلام افشین فر تصریح کرد: در زمانه کنونی ما به لحاظ فکری، فرهنگی، سیاسی و حتی اقتصادی به موقعیت جدیدی دست یافته‌ایم که آن موقعیت اربعین حسینی است.

وی افزود: اربعین شتاب‌دهنده‌ای است که در دهه چهارم به کمک انقلاب آمد تا مرزهای جمهوری اسلامی را هزاران کیلومتر جلوتر ببرد و دایره انقلاب اسلامی را وسیع‌تر کند.

دبیر ستاد مردمی اربعین در خراسان شمالی اضافه کرد: اکنون که ما در مملکت شیعه و جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم، باید نقش خود را نسبت به اربعین ایفا کنیم، زیرا اربعین پشتیبانی مالی و نذر و نیاز لازم دارد.

وی خطاب به روحانیان طرح هجرت، گفت: باید با استفاده از فرصت منابر و مجالس محرم برای ترویج نذر و وقف درزمینهٔ اربعین تلاش کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha