پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام عبد الرضا فرهادیان مدير مؤسسه آموزشي تربيتي توحيد

حوزه/ عضو انجمن تعلیم و تربیت حوزه علمیه قم گفت: متاسفانه ما مهارت درست و خوب زندگی کردن را به نسل جدید آموزش نداده ایم و باید این ضعف را جبران کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین فرهادیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: این ضعف البته هم به نهادهای آموزشی و تعلیم و تربیت ما برمی گردد و هم به نهادهای فرهنگی و رسانه ای چرا که ما در رابطه با بحث آموزش و تبلیغات نیز مشکلاتی در این عرصه داریم که باید آن ها را مرتفع کنیم.

وی افزود: از این حیث بنده معتقدم که به خصوص در برنامه ریزی مربوط به خانواده و آموزش و پرورش ما باید به سمت تقویت مهارت های زندگی حرکت کنیم و در این رابطه از شیوه های نوین و اثرگذار آموزشی در مواجهه با نسل جوان بهره بگیریم.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین ضمن ابراز گلایه از بعضی خانواده ها در مسایل تربیتی خاطرنشان کرد: این انتظار درستی نیست که تنها از بچه ها توقع خوب درس خواندن را داشته باشیم بلکه باید در زمینه مهارت افزایی آن ها نیز تلاش کنیم، چه آن که عموماً فرزندان در مقاطع بعدی که وارد دانشگاه می شوند نیز نمی توانید خروجی های لازم را در کسب مهارت داشته باشند و لذا می بینیم که بخش زیادی از جوانان تحصیل کرده ما بیکار هستند.

موسس مجتمع تربیتی توحید قم بیان داشت: از سویی چنانچه یک جوان و نوجوان جامعه ما در فرآیند تربیتی و آموزشی درستی قرار گرفت و به خصوص احساس هویت و شخصیت پیدا کرد و توانایی هایش رشد یافت دیگر کمتر به سمت انحرافات و لغزش ها سوق پیدا می کند چرا که با بخش مهمی از مهارت های مرتبط با زندگی به خوبی آشنا شده و با آن ها انس گرفته است.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha