جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام میرعمادی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان گفت:پرچم عاشورا در دستان مبلغان و روحانیون است و در ایام عزاداری های ماه محرم و صفر، مبلغان باید به روشنگری و بصیرت افزایی بپردازند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، امروز در همایش طلایه داران تبلیغ در سالن همایش  حوزه هنری با اشاره به اینکه تبلیغ از اعظم طاعات و عبادات محسوب می شود، بیان داشت: تبلیغ آموزه های دینی و بیان سیره اهل بیت(ع) ما را به خداوند نزدیک تر می نماید لذا مبلغان باید با اخلاص و سعه صدر به تبلیغ بپردازند.

وی با بیان اینکه عمل صالح و زبان دو راه دعوت به سوی پرووردگار هستند، اظهار داشت:موضوع شناسی برای منابر در ایام محرم باید مد نظر خطباء و مبلغان باشد تا منابری تاثیرگذار و با محتوا به مخاطب ارائه شود .

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه مبلغان باید ارزش های متعدد مکتب عاشورا از جمله شاخصه های معنوی، سیاسی، فرهنگی، اقصادی و اجتماعی را برای عزاداران تشریح نمایند، یادآور شد:منابر باید پیام داشته باشند و به گونه ای برگزار گردند که برای همه مخاطبان با محتوا و جذاب باشند .

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به هجمه های متعدد دشمنان اسلام و انقلاب گفت:منبرهای عزاداری باید  امیدآفرین و بشارت دهنده باشد و در آنها روشنگری و بصیرت افزایی نسبت به هجمه های دشمن موج زند.

وی با بیان اینکه پرچم سرخ عاشورا در دستان مبلغان و روحانیون است و باید با تمام توان نسبت به خنثی سازی اهداف جریان های غیردینی و انقلابی در جامعه گام بردارند، افزود: روحانیت باید از دستاوردهای انقلاب صیانت و پاسداری نماید و برکات و  دستاوردهای انقلاب را برای همگان بازگو و تشریح نماید.

رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان در پایان با تاکید بر پرهیز از جناح بندی های سیاسی در منبرهای ماه محرم خاطر نشان کرد: هیئات مذهبی و مداحان باید غیر سیاسی باشند و با انتخاب محتواهای جذاب در منبرها به روشنگری و بصیرت افزایی مخاطبان بپردازند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha