جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین اقبالی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه علوی قم بیان داشت: در کارگاه‌های زیست انقلابی ، طلاب با انقلابی گری در بعد عملی آثار امام خمینی (ره) و شهید مطهری (ره) آشنا می‌شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی اقبالی مدیر مدرسه علمیه علوی قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به فعالیت‌های مدرسه علمیه علوی بیان داشت: مدرسه علمیه علوی قم دارای ۱۸۰ طلبه و با استفاده از اساتید مجرب در حال فعالیت علمی است و در سال جاری به دلیل موانع موجود در امر پذیرش متقاضی مقطع دیپلم، ۱۵ طلبه جدیدالورود جذب به این مدرسه شد.

وی با اشاره به برنامه مشاوره علمی، تحصیلی در ایام هفته ابراز داشت: یکی از برنامه‌های آموزشی این مدرسه ساعت مشاوره علمی در روز برای طلاب است و طلاب با حضور در اتاق مشاوره می‌توانند مشکلات آموزشی، پژوهشی و روش‌های تحصیلی را با استاد خود در میان بگذارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اقبالی مطرح کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی روش تحقیق و بیان انتخاب موضوع در این کارگاه از فعالیت‌های پژوهشی این مدرسه به شمار می‌رود.

وی در ادامه با اشاره به‌ضرورت معرفی صحیح حوزه علمیه به طلاب جدیدالورود خاطرنشان کرد: دوره‌های یک هفتگی دسته‌جمعی برای طلاب جدیدالورود با هدف تبیین حوزه علمیه و روش تحصیل برای متقاضیان می‌تواند سبب دلگرمی طلاب جدیدالورود باشد.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم گفت: یکی از ابتکارات مدرسه علمیه علوی برگزاری طرح تربیتی در قالب گروه‌های 15 نفرِ که با حضور اساتید کارشناس و باهدف بررسی مشکلات مدرسه درزمینهٔ های مختلف آموزشی، اخلاقی، علمی، بصیرتی است.

وی افزود: مربی در این طرح موظف است 40 ساعت در ماه با متربی ارتباط داشته باشد و برنامه شبانه‌روز طلبه را بررسی کند و مسیر صحیح را به او نشان دهد، یکی از مزیت‌های این طرح رشد علمی و اخلاق طلاب است و همچنین مسئولان را به طلاب نزدیک‌تر خواهد کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اقبالی بیان داشت: گعده‌های اخلاقی از دیگر برنامه‌های این مدرسه به شمار می‌رود و طلاب با حضور در حلقه‌های معرفتی و اخلاقی به‌صورت چهره به چهره با مربیان اخلاق در ارتباط خواهند بود.

 وی ادامه داد: آموزش مباحث تبلیغی همچون روش تبلیغ تخصصی و مخاطب شناسی از فعالیت‌های معاونت تبلیغ این مدرسه است.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم تصریح کرد: اعزام مبلغ در ماه محرم، اربعین حسینی و ایام تبلیغی از دیگر فعالیت‌های این مدرسه در امر تبلیغ است و مبلغان این مدرسه به دلیل آشنایی با زبان عربی و انگلیسی می‌توانند گام‌های مؤثری در عرصه تبلیغی داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به کارگاه‌های بصیرت افزایی با عنوان زیست انقلابی خاطرنشان کرد: در کارگاه‌های زیست انقلابی طلاب با انقلابی گری در بعد عملی آثار امام خمینی (ره) شهید مطهری (ره) آشنا می‌شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha