پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام نوری

حوزه/ یک کارشناس مذهبی گفت: بالاترین توقعی که کسی می تواند در دنیا از کسی داشته باشد آن خداوند است که از مخلوقاتش توقع دارد و این توقع از بندگان بیشتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام محمد جواد نوری، در مراسم شب اول محرم در مسجد امام حسین(ع) بیرجند، اظهار داشت: ما می گوییم امام زمان منتقم خون حسین است ولی یادمان باشد که اگرچه انتقام گرفته می شود و باید گرفته شود اما این داغ تا قیامت با ما است.

وی بیان داشت: اولین کسی که وارد بهشت می شود فاطمه زهرا است و بنابر احادیث، فاطمه زهرا لباس خون آلود امام حسین را در دست می گیرد و آه از همه بلند می شود.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه توبه آدم اگر پذیرفته شده بخاطر اسامی خمسه ای بود که نام برد، گفت: همه انبیا الهی برای امام حسین گریه کردند.

حجت الاسلام نوری با اشاره به اینکه تا محرم نزدیک می شود حالمان عوض می شود، به بیان خاطره ای در این زمینه پرداخت و عنوان کرد: آیت الله وجدانی فخر نقل می کند در روز عاشورایی دلم گرفت و در مجلس روضه رفتم اما آرام نشدم و حتی ظهر هم گذشت باز هم به آشوبی در من بود. به سمت قبرستان رفتم و دیدم یک سایه دیده می‌شود و کسی بود که مناجات و گریه می کرد و حال عجیبی داشت که دیدم استاد خودمان علامه طباطبایی است، ایشان متوجه حضور من شد و گفت می دانی امروز چه روزی است؟ امروز تمام کائنات برای امام حسین گریه کردند و فرمود خودتان هم دیده اید؟ گفتم خیر، که یک کلوخ از روی زمین برداشت و در مشتش فشار داد که خون از آن جاری شد.

وی متذکر شد: اگر در اقامه عزای امام حسین هرکس کاری می کند، بداند که با همه عالم همراه شده است.

این کارشناس مذهبی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه اصل توقع در روابط انسانی جایگاه بالایی دارد، گفت: یک نکته طلایی وجود دارد که اگر می خواهید راحت زندگی کنید، توجه کنید و این است که از کسی توقع نداشته باشید و به توقع بی جای دیگران نیز اهمیتی ندهید.

حجت الاسلام نوری افزود: توقع بجا هم داریم همچون پدر و مادر که توقع ندارند بی احترامی کنیم که البته توقع بجایی است.

وی تاکید کرد: بالاترین توقعی که کسی می تواند در دنیا از کسی داشته باشد از یک نفر است و آن خداوند است که از مخلوقاتش توقع دارد و این توقع از بندگان بیشتر است.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: در مرحله بعد اهل بیت از ما توقع دارند که به تعبیر خودمانی، توقع زیادی دارند و ما نمی توانیم نسبت به آن بی تفاوت باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha