جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 461631
۲۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶
هادی الیاسی

حوزه/ حجت الاسلام الیاسی گفت: امیر مومنان علی(ع) می فرمایند، خوشا به حال دل پاک، دل پاک دارای سه ویژگی است، نخست حب دنیا را از دل بیرون کرده ، دوم خیر خواه دیگران است، سوم اخلاص در عمل دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام هادی الیاسی  در جمع عزاداران هیئت قتیل العبرات قم با اشاره به آیه 30 سوره بقره گفت: زمانی که خدای تعالی انسان را خلق کرد، ملائکه با دیدن بُعد قدرت و اختیار انسان به خدای تعالی عرض کردند که انسان می تواند ویرانگری و خون ریزی در زمین ایجاد کند.

وی تصریح کرد: ملائکه ریزش های بشر را مورد توجه قرار داده بودند، برای مثال در واقعه کربلا بیش از 30 هزار نفر گمراه شده بودند، اما یاران با وفای امام حسین(ع) بُعد اصلی خلقت یعنی رسیدن به سعادت دنیا و آخرت بودند.

این کارشناس دینی مطرح کرد: در زمان امام حسین(ع) و در جامعه ای که حق وارونه شده بود و کسی به ناحق بر حکومت نشسته بود و با کار های خلاف سبب گمراهی جامعه شده بود عده ای در کنار حق و حقیقت ماندند.

وی ادامه داد: آنچه سبب شد، افرادی همچون عمر بن سعد از امام حسین(ع) روی برگرداند مال حرام و حب دنیا بود، عمر بن سعد زمانی که با امام حسین(ع) رو در رو شد، هیچ پاسخی نداشت و به امام عرضه داشت که حکومت ری سبب شده تا با پسر پیامبر(ص) مقابله کنم.

حجت الاسلام الیاسی اظهار داشت: دل پاک در دنیا و آخرت سرمایه ای بزرگ است، آینه زمانی می تواند نور و خیرات را انعکاس دهد که شفاف و تمیز باشد.

وی در ادامه افزود:  امیر مومنان علی(ع) می فرمایند، خوشا به حال دل پاک، دل پاک دارای سه ویژگی است، نخست حب دنیا را از دل بیرون کرده ، دوم خیر خواه دیگران است، سوم اخلاص در عمل دارد.

این خطیب توانمند با بیان اینکه قربانی کردن اسماعیل(ع) از سوی حضرت ابراهیم(ع) امتحانی برای نبی الهی در دنیا بود مطرح کرد: خدای تعالی با بیان قربانی کردن حضرت اسماعیل(ع) خواست حضرت ابراهیم را از حیث مساله حب دنیا امتحان کند.

وی درادامه افزود: مومن کسی است که برای دیگران خیر خواه باشد و یکی از نشانه های رفیق و دوست خوب خیر خواهی او است،حبیب ابن مظاهر دوست خوبی برای مسلم بن  عوسجه بود و او را به راه هدایت  شهادت نزدیک کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha