چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام مرادی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت:حضور در مجلس سالار شهیدان به انسان آرامش می دهد ،چرا که حضور در این مجالس وگریستن بر سید الشهدا (ع) زنده نگه داشتن شعائر الهی است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام  قدرت الله  مرادی، در جمع طلاب حوزه علمیه استان قزوین ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) گفت: باید تلاش نماییم که حضوری باشکوه و معرفت زا ،همراه با بصیرت داشته باشیم.

حجت الاسلام مرادی خاطرنشان کرد:در برخی از مجالس سوگواری مشاهده می شود که از آلات موسیقی استفاده می شود گه نباید اجازه دهیم که شکوه حسینی با این وسائل مورد خدشه وآسیب قرار گیرد.

مدیرعامل مؤسسه مهرورزی قم بیان کرد:در این ایام ماه محرم وصفر باید شوروهمراه با شعور حسینی داشته باشیم که چنانچه یکی از این موارد نباشد و بهره کافی نگیریم ،به اصل واهداف قیام سالار شهیدان(ع) پی نخواهیم برد.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: قیام امام حسین(ع) و یارانش احساس ضعف و وحشت مسلمانان را نسبت به بنی‌امیه تا حد زیادی از بین برد؛ به طوری که پس از شهادت آن حضرت شاهد چندین قیام در حجاز و عراق بر علیه امویان هستیم ، قیام‌هایی که هر یک نشان‌دهنده رشد غیرت دینی جامعه اسلامی و پیام‌آور عزت مسلمانان است.

حجت الاسلام  مرادی اظهار کرد: حضور در مجلس سالار شهیدان به انسان آرامش می دهد ،چرا که حضور در این مجالس وگریستن بر سید الشهدا(ع) زنده نگه داشتن شعائر الهی است.

استاد حوزه علمیه قم به مسئله تحکیم خانواده پرداخت وبیان کرد:  مردها باید بی‌دلیل و بی‌توقع به همسرانشان محبت کنند و به آنها احترام بگذارند؛ چرا که اگر زن در خانه از نظر روحی و روانی سالم و شاداب باشد تمام افراد خانواده را نیز شاداب خواهد کرد.

حجت الاسلام مرادی عنوان کرد:  یک مرد باید حرف‌های همسرش را جانانه گوش کند و برایش سنگ صبور باشد، وقتی اسم زن و مردی روی هم گذاشته شد، باید به هم عشق بورزند و عشقشان را زیر پای همدیگر بریزند و بی دلیل به همدیگر محبت کنند و احترام بگذارند.

مدیرعامل مؤسسه مهرورزی قم خاطرنشان کرد: مهم‌ترین خصلتی که باید یک مرد در زندگی خود دارا باشد اخلاق است و مهم‌ترین خصلتی که باید یک زن در زندگی خود دارا باشد، تعهد است.

سپس حجت الاسلام سعید اسماعیل زاده در خصوص برنامه های فرهنگی برای خانواده طلاب حوزه علمیه استان قزوین گفت: همایش سواد رسانه ای، همایش سبک زندگی اسلامی، برگزاری کارگاه مهارت آموزی، برگزاری برنامه های ورزشی وقرآنی، بخشی دیگر  از برنامه های مرکز خدمات حوزه علمیه قزوین می باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha