جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علماء نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه

حوزه/ آیت الله علمابا اشاره به اینکه کسانی موفق هستند که قرآن را در مسیر زندگی، عملکرد کاری و برخورد با سایر انسان ها قرار داده اند، گفت: قرآن با در برداشتن تعالیم وحیانی، راه نجات همه انسان ها با هر سلیقه و ظاهری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، امروز در نشستی با رئیس جدید و جمعی از  مسئولان دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه با اشاره به آیه 9 سوره مبارکه اسراء « إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ وَيُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا كَبِيرًا» قطعا اين قرآن به [آيينى] كه خود پايدارتر است راه مى ‏نمايد و به آن مؤمنانى كه كارهاى شايسته مى كنند مژده مى‏ دهد كه پاداشى بزرگ برايشان خواهد بود»، گفت: بای به غیر از حفظ قرآن بر تاثیر قرآن در زندگی و جامعه نیز تاکید شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مسیر قرآن صراط مستقیم الهی است، به حدیث پیامبر اکرم(ص) که می فرماید: خَیرُکُم مَن تَعلَّمَ القُرآن وَ عَلَّمَه؛ بهترین شما کسی است که قرآن را بیاموزد و آموزش دهد، اشاره کرد و افزود: بهترین کار فرهنگی در شرایط امروزی کار قرآنی است که بیشترین تاثیرگذاری را در انسان خواهد گذاشت.

آیت الله علما بیان این که باید قرآن در سبک زندگی مردم و جامعه اسلامی نیز دیده شود، با استناد به آیه 30 سوره مبارکه روم که می فرماید: فَأَقِمْ وَجْهَکَ لِلدِّینِ حَنِیفًا فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْهَا لَا تَبْدِیلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ذَلِکَ الدِّینُ الْقَیِّمُ وَلَکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لَا یَعْلَمُونَ»« پس حق گرایانه، به سوی این آیین روی آور،[با همان] فطرتی که خدا مردم را بر آن سرشته است. تغییری در آفرینش خدا نیست.آیین پایدار همین است ولیکن بیشتر مردم نمی دانند.)»، اظهار کرد: تاثیرگذاری قرآن بر روح و روان انسان مطابق با فطرتش است.

 نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در پایان با اشاره به اینکه کسانی موفق هستند که قرآن را در مسیر زندگی، عملکرد کاری و برخورد با سایر انسانها قرار داده اند، گفت: قرآن با در برداشتن تعالیم وحیانی، راه نجات همه انسان ها با هر سلیقه و ظاهری است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha