جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نظافت

حوزه/ مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد با بیان این که زوجین در هدف یاری دین و تشکیل خانواده حسینی باید از الگوهای خوبی تبعیت کنند، گفت: کارامدی نظام جمهوری اسلامی با ارائه الگو صحیح بوده که این الگوی های اصیل اهل بیت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد نظافت، مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج)، در هیئت لبیک حسینیه هنر به تبیین ویژگی های خانواده حسینی پرداخت و گفت: یکی از مهمترین ویژگی های خانواده های حسینی انسجام و هماهنگی است و این بسیار ارزشمند است که انسان در همواره زندگی با همسر هماهنگ باشد.

وی با بیان این که این انسجام محصول هم هدفی زوجین با یکدیگر در طول سالیان زندگی است، تصریح کرد: زن و شوهر مومن باید هدفشان از زندگی یکی باشد؛ در حقیقت انسان باید هدف خود را از بندگی خداوند و رشد و تعالی روشن کند چراکه اگر رشد نکند و خود را در مسیر بندگی خاص خداوند قرار ندهد، در سراشیبی سقوط قرار می گیرد.

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) با بیان این که در راه خداوند متعال باید بندگی کرد و بهترین راهکار بندگی نیز کسب نصرت است، تصریح کرد: اگر انسان ها حسینی هستند، بنابراین باید بر منسک حسینی گونه نیز مسیر بپیمایند و خانواده ای که شکل می دهند نیز حسینی گونه رفتار و عمل کرده و همه توان در راستای نصرت دین خداوند قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نظافت با بیان این که در میدان جنگ همه یک کار نمی کنند بلکه برخی ها در خط مقدم و برخی دیگر نیز در پشت خط مقدمند، عنوان کرد: اسلام چنین گفته که مردان در خط مقدم یاری دین خداوند باشد و لذا جهاد از عهده زنان برداشته شده و از سوی دیگر جهاد زنان این است که همسر را یاری و فرزندان را تربیت کنند.

وی با بیان این که اگر زن و مردی قرار گذاشتند دین خدا را یاری کنند زن باید فراغ را تحمل کند و به انتظار شوهر بنشیند، به ضرورت انسجام و هماهنگی زوجین در امور زندگی اشاره و ابراز کرد: امیر مومنان(ع) در خانه نیز با همسر خود هماهنگ بودند.

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) با بیان این که اگر مردی به زن کمک کند ثواب های عجیبی نصیب او می شود که بدین سبب بین اعضای خانواده باید تقسیم کار کرد و همه به کمک یکدیگر بیایند، بیان کرد: از سوی دیگر باید بار ارتباط با مردان از دوش زنان برداشته شود چراکه ارتباط با مردان آسیب به دنبال دارد که بر بدنه خانواده اسلامی مترتب است.  

حجت الاسلام والمسلمین نظافت با بیان این که زوجین در هدف یاری دین و تشکیل خانواده حسینی باید از الگوهای خوبی تبعیت کرده و اختلافات را از فضای خانواده دور کنند، تصریح کرد: کارامدی نظام جمهوری اسلامی با ارائه الگوهای صحیح دینی است که در این راه باید اهل بیت را الگوی خویش قرار دهید و پیوسته با حب دنیا مبارزه کنید.

وی با بیان که در محیط خانه باید مراقب اختلافات بود چراکه این اختلافات شیطان را خوشحال و امام زمان(عج) را اندوهگین می کند، گفت: یکی از آسیب هایی که امروز جمهوری اسلامی را تهدید می کند همین است؛ حافظ اسرار یکدیگر باشید؛ زنان لباس شما و شما لباس آنان هستید؛ هچنین در پیمایش مسیر سعادت تحت تاثیر القائات اطرافیان هرگز نباید قرار بگیرید.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha