پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فردوسی پور

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان ارائه محتوای تبلیغی بروز همراه با ساماندهی مبلغان را از جمله اقدامات در آستانه محرم این مجمع عنوان کرد و گفت: می توان بر منابر به صورت منسجم کار کرد تا فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی نهادینه شود.

حجت الاسلام محمد فردوسی پور معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، با اشاره به تشکیل مجمع خطبای خراسان گفت: معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان در راستای نشر معارف دینی و اسلامی و تربیت و ساماندهی مبلغین مجمعی متشکل از مجموعه خطبای جوان استان خراسان رضوی شکل داد.

وی با بیان این که نظریه پردازی و ارائه راهکارها جهت تبلیغ دین و معرفی شایسته اهل البیت عصمت و طهارت و مسائلی که می توان آن را در جامعه مطرح کرد از جمله رسالت های این مجمع می باشد، تصریح کرد: مشهد مقدس از جمله شهرهای بارز در جهات تبلیغی بوده و از طلاب و روحانیون این کلانشهر مذهبی همواره به دیگر شهر ها گسیل می شوند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان ادامه داد: به جهت ظرفیت های موجود در این کلانشهر، مجمع خطبای خراسان شکل گرفت که تا به امروز قریب 5 جلسه از سلسله جلسات این مجمع برگزار شده و اساتید در این نشست ها راهکارها و راهبردهای تبلیغی خود را ارائه دادند که جلسه انتهایی این دوره نیز روز گذشته با حضور آیت الله مروی و ارائه نکات ایشان در باب تبلیغ برگزار شد.

حجت الاسلام فردوسی پور ضمن اشاره به ارائه خاطرات و عوامل موثر در تبلیغ از سوی بزرگان حوزوی در این سلسله نشست ها، خاطر نشان کرد: امسال علاوه بر این که این جلسات این مجمع به صورت منسجم برگزار شد، محتوای تبلیغی مناسبی نیز در اختیار آنان قرار گرفت که امیدواریم فردهنگ سازی دینی به شکل شایسته در جامعه رواج پیدا کند.

وی در ادامه مهمترین شکل جایگاهی تبلیغ ایام محرم را تبلیغ سنتی ابا عبد الله الحسین(ع) عنوان و بیان کرد: مردم امروز با اشتیاق پرشور از این نوع تبلیغ در کنار تبلیغ های مدرن استقبال می کنند که بدین جهت این نوع تبلیغ باید توسعه پیدا کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان ارائه محتوای تبلیغی بروز همراه با ساماندهی مبلغان را از جمله اقدامات در آستانه محرم این مجمع عنوان و اظهار کرد: می توان بر منابر و جلسات وعظ و سخنرانی در محافل مختلف به صورت منسجم، هدفمند و کاربردی کار کرد تا فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی در جامعه اسلامی بیش از پیش نهادینه شود.  

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha