جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله خاتمی

حوزه/ عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: "لبیک یا حسین "امروز معنایش این است که دشمنان ما بدانند، این امت و ملت افتخار می کنند که زیر پرچم جمهوری اسلامی ایستاده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سیداحمدخاتمی، در اجتماع بزرگ لبیک یاحسین در شهرک شهیدرجایی حاشیه شهر مشهد در جمع عزاداران حسینی با طرح این سوال که چراباید لبیک یاحسین بگوییم؟ گفت: لبیک یا حسین تنها متعلق به  1400 سال پیش نیست بلکه برای همه قرن های متمادی تا قیامت آن را بیان می کنیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه بدون هیچ تردیدی سید الشهدا امام همیشه است، اظهار داشت: «کل یوم عاشورا ، کل ارض کربلا» روایت نیست اما روح همه زیارت های سیداشهدا و کلام درستی است؛ در واقع امام حسین(ع)، امام دیروز، امروز و فرداهاست .

وی با تاکید بر اینکه معنای لبیک یا حسین این است که در جامعه ای زندگی می کنیم که اردوگاه حسین(ع) برپاست، گفت: یاران فداکار آن حضرت در شب عاشورا وفادارانه ایستادند و این ایستادگی درسی برای امروز ما است. لبیک یا حسین امروز معنایش این است که دشمنان ما بدانند این امت و ملت افتخار می کنند که زیر پرچم جمهوری اسلامی ایستاده و از آن جدا نشده اند.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه خانواده های  معظم شهدا بدانند ما راه فرزندان و پدران شما را ادامه خواهیم داد، خاطر نشان کرد: راه شما پر رهرو است و این محافل و مجلس توطئه های دشمنان امام حسین(ع) را خنثی می کند و خواهد کرد.

وی تاکید کرد: دشمنان سیدالشهدا(ع) که تلاش می کنند، این نظام حسینی و کربلایی را براندازند، باید بدانند که به یاری خداوند تا پرچم آن حضرت در اهتزار است، این آرزو را به گور خواهند برد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمن به دبنال براندازی اسلام ناب محمدی است، تصریح کرد: باید با بصیرت عمل کنیم؛ لبیک یا حسین(ع) یعنی این که بعد از ۱۴۰۰ سال، جماعتی هستند که به ندای هل من ناصر امام شهیدان لبیک می گویند و امام شان را تنها نمی‌گذارند و پای این پرچم مقدس ایستاده و از ارزش های حسینی(ع) دفاع می‌کنند.

گفتنی است اجتماع بزرگ لبیک یاحسین در شهرک شهید رجایی در حاشیه شهر مشهد با حضور جمع کثیری از عزاداران حسینی به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برگزار شد.

انتهای پیام/313/24

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha