جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تحولات بصره

حوزه/ تحولات اخیر بصره و ایجاد تفرقه اندازی بین شیعیان، توطئه ای است که اربعین حسینی را هدف قرار داده تا تأثیرش را امسال نسبت به سال گذشته کمرنگ‌تر کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، در این روزها که مصادف شده با ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، افکار عمومی دو کشور ایران و عراق آماج حملات گسترده رسانه ای و شبکه های مجازی است که مردم دو کشور را به دشمنی، کینه توزی و نفرت پراکنی علیه مردم کشور مقابل فرا می خوانند.

پایه و اساس این تفرقه‌افکنی بر بستر شبکه‌های اجتماعی و مجازی استوار است، مدیریت و مهندسی افکار عمومی بر بستر شبکه‌های مجازی یکی از شیوه‌های جنگ نوین است، در این شیوه یک موضوع در اتاق جنگ مجازی طراحی شده و برای آن دروغ‌های متعدد تولید و به‌عنوان یک خبر صد درصد صحیح منتشر و برای هر دروغ ده‌ها سند و آدرس(که همگی دروغ است) ارائه می شود.

نقشه دشمن مانع کمرنگ شدن پیاده روی اربعین نخواهد شد

حجت الاسلام محمدرضا بابایی امام جمعه فردوس در گفت و گو با خبرنگار «حوزه»دربیرجند،  با اشاره به ایجاد شایعه هایی برای اختلاف میان ایران و عراق گفت: این اقدامات نوعی شیطنت است که قطعا به دست ایادی آمریکا طراحی می‌شود.

وی افزود: کارشناسان خاورمیانه بررسی کرده‌اند که آمریکا و عربستان بدنبال اختلاف افکنی بین دو کشور شیعه نشین در ایام محرم و اربعین حسینی هستند که با استفاده از شایعه افکنی بدنبال جنگ روانی میان امت مسلمان را در پیش گرفته اند.

امام جمعه فردوس با اشاره به همبستگی میان ایران و عراق تصریح کرد: مردم هر دو ملت متدین، غیور و انقلابی هستند و این اخبار کذب توطئه‌ استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا است، که از ابتدای پیروزی انقلاب در تلاش بودند تا دیواری آهنین بین دو ملت ایران و عراق ایجاد کنند.

حجت الاسلام بابایی ادامه داد: نمونه آن اقدامات نیز تحریک صدام برای آغاز جنگ نظامی علیه کشورمان بود که در نهایت  با وجود تمام حمایت‌هایی که از سوی آمریکایی‌ها و دیگر کشورهای مستکبر دنیا از ارتش صدام صورت گرفت، باز هم پایان جنگ به نفع ملت ایران و عراق به پایان رسید

وی با اشاره به اختلاف انداختن میان اهل تسنن و تشیع، یادآور شد: پیش از سقوط صدام نیز آمریکایی‌ها با ایجاد اختلاف سنی و شیعه میان مردم عراق موجب کشته شدن بسیاری از  مردم بی‌گناه در این کشور شدند، به طوری که عوامل آمریکا برای کشتن مردم مظلوم عراق به تعداد افرادی که سر می‌بریدند پول می‌گرفتنند.

 امام جمعه فردوس با بیان آیه ای از قرآن درباره وحدت خاطرنشان کرد :در سوره آل عمران به اهمیت وحدت اشاره شده است که مسلمانان به ریسمان الهی چنگ بزنند و از نزاع و تفرقه دوری کنند. 

وی ادامه داد: مسلمانان اکنون باید با انسجام و وحدت، دشمن را در رسیدن به هدف های شوم خود ناکام بگذارند.

حجت الاسلام بابایی با بیان این که در شرایط فعلی نباید عده ای آب به آسیاب دشمن بریزند، افزود: دشمن از هر راهی برای ضربه زدن به مسلمانان استفاده می کند و مهم ترین وظیفه کنونی ما حفظ وحدت و انسجام ملی است.

وی افزود:دشمن جنگ برادرکشی بین مسلمانان به راه انداخته و وحدت جامعه مسلمین را هدف گرفته است، لذا باید هوشیار بود و با بیداری تمام، جلوی فتنه دشمن را گرفت.

استکبار چشم دیدن عظمت سیدسالار شهیدان را ندارد

حجت الاسلام علی اکبر سنجری امام جمعه سربیشه نیز در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند،با بیان ترس دشمن از وحدت میان شیعیان اظهار داشت: دشمن از راهپیمایی بزرگ اربعین سیلی ها خورده است که امروز در تلاش است از حضور چند ده میلیونی عاشقان امام حسین (ع) بکاهد.

وی ادامه داد: دشمن زنگ خطر را طی چند ساله گذشته احساس کرده، که می خواهد با اختلاف افکنی در ایام محرم این شور حسینی را در بین شعیان کمرنگ کند، ولی نمی داند که هر کاری که کند عشق مردم نسبت به امام رئوفشان کمرنگ تر نخواهد شد.

امام جمعه سربیشه با بیان سخنان مسئول اتاق فکر آمریکا گفت: اتاق فکر آمریکا سالانه میلیون ها دلار برای ایجاد فشار روانی و جنگ نرم برای مقابله با کشورهای مسلمان استفاده می کند ولی به اذعان خودشان در ایام محرم و اربعین تمام نقشه های آنان نقش برآب می شود .

حجت الاسلام سنجری با اشاره به اختشاشات اخیر در بصره خاطرنشان کرد: استکبار جهانی زنگ خطر را برای ما به صدا درآورد، و با انجام کارهای زیرکانه از جمله آتش زدن سفارت ایران در بصره  بدنبال ایجاد جوی منفی در دو کشور ایران و عراق بودند، که تا حدودی توانستند به خواسته خود برسند ولی ما باید با بصیرتی که داریم،همچون گذشته در این ایام حضوری پررنگ تر در جلسات اباعیدالله حسین(ع) داشته باشیم.

وی با بیان سخن امام راحل که محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، گفت: در کنار این ایام می توان به نقش کلید واژه ظهور اشاره داشت که امام حسین(ع) مسیری را با حج نیمه تمامش شروع کرد که تنها با ظهور حضرت قائم(عج) به اتمام می رسد.

امام جمعه سربیشه خاطرنشان کرد: انگلیسی ها یک جمله معروف دارند که می گوید"اختلاف بنداز ،حکومت کن " که با همین تفکر نمونه ای از جنگ نرم را در کشور ها شروع کردند و امروز نیز در خاورمیانه با ایجاد روزنه هایی و استفاده از یکسری اختلاف های کوچک میان کشورها ،آنان را بزرگ می کنند تا بین کشور ها تنش ایجاد شود.

آمریکا به دنبال ایجاد یک رژیم صهیونیستی جدید در منطقه است

حجت الاسلام احمد نجمی پور، امام جمعه سرایان، درگفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با بیان ارتباط صمیمی میان ایران و عراق گفت: چند سالی است که ارتباط میان ایران و عراق صمیمی است و در زیر سایه این وحدت، فعالیت های اقتصادی،سیاسی و فرهنگی زیادی را با یکدیگر دارند.

وی با اشاره به وحدت و همگرایی افزود: ما باید به وسیله ی وحدت، همدلی و همگرایی و تبعیت از ولایت، در برابر تمامی توطئه های دشمن بایستیم .

امام جمعه سرایان با بیان ضربه مسلمانان از تفرقه افکنی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ از اختلاف ها میان امت های مسلمان، تنها دشمن از آن سود برده و منافع بیشتری از این کشورها گرفته است.

حجت الاسلام نجمی پور ادامه داد: دشمن از هر روزنه ای برای اختلاف میان جامعه اسلامی علیه خودشان استفاده می کند، همانگونه که داعش را به وجود آورد تا با نام اسلام برای تخریب چهره ی دین خدا استفاده و اسلام را دید خشونت قلمداد کند.

وی شایعه افکنی در دو امت مسلمان را از پیش طراحی شده خواند و تصریح کرد: این شایعات و حاشیه سازی که در ایام محرم و صفر صورت گرفته ،ناشی از برنامه ایست که دشمن از قبل طراحی کرده است، تا در این ایام مردم دو ملت ایران و عراق نسبت به هم موضع بگیرند و نقش عاشورای اباعبدالله را فراموش کنند.

امام جمعه سرایان عنوان کرد: نهضت عاشورا این پیام را برای مسلمانان جهان دارد که مبارزه با ظلم و جور، مبارزه ای تمام نشدنی است و تا استقرار پرچم جهانی اسلام در سراسر جهان ادامه خواهد یافت.

وی با بیان سختی های امت پیامبر گفت: وقایع تاریخی کربلا، بیانگر رنج و مشقت‌های سختی است که حضرت زین‌العابدین(ع) و حضرت زینب(س) و اهل ‌بیت امام حسین(ع) به جان خریدند، تا بتوانند عاشورا و پیام آن را به گوش تمامی بشریت برسانند .

حجت الاسلام نجمی پور تأکید کرد: آمریکای کنونی دیگر آن آمریکای چند دهه گذشته  نیست، بلکه منزوی‌تر شده و قطعاً به گستاخی خود در زمینه فعالیت‌های ایران در منطقه ادامه خواهد داد.
 

وی افزود: آمریکا دشمن منطقه است و همه جا در صدد جنگ افروزی و شرارت است و هرگز در این جهت از تلاش دست برنخواهد داشت.

امام جمعه سرایان خاطرنشان کرد: آمریکا به دنبال ایجاد یک رژیم صهیونیستی جدید در منطقه می باشد، و از حوادث مربوط به تجزیه کردستان عراق، در درجه اول رژیم صهیونیستی و بعد از آن آمریکایی‌ها سود می‌برند.


وی در پایان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب درباره جدایی طلبی کردستان عراق در دیدار رییس جمهور ترکیه بسیار حائز اهمیت و قابل دقت است چراکه برگزاری همه پرسی در کردستان عراق خیانت به منطقه و در آینده موجب تهدید خواهد بود و برای همسایگان عوارض دراز مدت خواهد داشت.

سخن پایانی

 بی‌تردید مثلث شرارت «عبری، غربی، وهابی» از اتحاد استراتژیک سه کشور ایران، عراق و سوریه حول محور حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام به شدت احساس خطر می‌کند و نزدیکی سه کشور را به منزله اتصال محور مقاومت و رسیدن ایران به مرز‌های سرزمین‌های اشغالی فلسطین و به صدا درآمدن ناقوس مرگ رژیم صهیونیستی دانسته و برای ایجاد تفرقه و اختلاف بین ایران و عراق به آب و آتش زده و تمام قدرت رسانه‌ای خود را به میدان آورده است.

اما این ما هستیم که آینده منطقه را رقم خواهیم زد و با اتحاد و همدلی بین دو کشور ایران و عراق تمامی نقشه های شوم دشمنان را خنثی خواهیم کرد.

اختلاف افکنی و توجه به شایعات تنها دشمنان را خوشحال می کند و باعث می گردد تا از اهداف دراز مدت انقلاب فاصله بگیریم، لذا می طلبد تا همگان در روشنگری و بصیر افزایی نقش خود را به خوبی ایفا کنیم تا به راحتی در دام شیطان زمان گرفتار نشویم.

گزارش: مسعود نوفرستی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha