چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام هادی صالحی

حوزه/ معاون حوزه علمیه خواهران استان کردستان گفت: عاشورا را باید مدرسه ای انسان ساز نامید و جمهوری اسلامی نیز با تاسی به این قیام و مدرسه عاشورایی توانست به پیروزی برسد و حکومت الله را در کشور جاری و ساری کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»‌ در استان کردستان، حجت الاسلام هادی صالحی، صبح امروز در جمع معاونین و اساتید حوزه علمیه خواهران استان کردستان ضمن عرض تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار داشت: عاشورا را باید مدرسه ای انسان ساز نامید و جمهوری اسلامی نیز به تاسی از این قیام و مدرسه عاشورایی توانست به پیروزی برسد و حکومت الله را در کشور جاری و ساری کند.

معاون حوزه علمیه خواهران استان کردستان گفت: انقلاب اسلامی با تاسی از آموزه های عاشورای امام حسین(ع) هشت سال با دستان خالی در برابر دنیای شرق و غرب ایستاد و اجازه نداد که حتی یک وجب از خاک این وطن به دست بیگانگان و دشمنان اسلام بیفتد.

این استاد حوزوی تاکید کرد: امروز یکی از فریضه های مهم در اسلام، جهاد در بین مسلمین است، البته باید گفت که خود فریضه جهاد جنبه ها و حوزه های مختلف و گوناگونی دارد.

حجت الاسلام صالحی در ادامه با اشاره به اینکه امام حسین(ع) یک جهادگر بی نظیر در تاریخ اسلام و حتی بشریت است، بیان داشت: امام حسین(ع) درباره جهاد می فرمایند که « جهاد بر چهار قسم می‌باشد، دو قسم آن واجب و دو قسم ديگر، يكی مستحب است كه بدون واجب قوام نمی‌يابد و ديگری مستحب است».

وی تصریح کرد: از دیدگاه این امام همام، يكی از دو جهاد واجب، مبارزه انسان با نفس خويش در ترك گناهان است كه از بزرگترين نوع جهاد خواهد بودو دیگری جهاد با كافرانی كه بر ضد شما برخواستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha