جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اهمیت تربیت نسل اسلامی و انقلابی در جامعه دینی، گفت: درواقع بزرگ‌ترین هنر عالم، تربیت دینی و اصولی فرزندان و جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در جمع عزاداران حسینی، در بجنورد با اشاره به اهمیت تربیت در نظام اسلامی، اظهار کرد: از خداوند می‌خواهیم تا به همه مادران جامعه ما توفیق تربیت نسل مهدوی و سربازان حضرت ولی‌عصر (ع) را عنایت کند.

وی افزود: خداوند تبارک و تعالی در جای‌جای قرآن کریم قبل از معرفی خود با عناوین مختلف، خود را «رب» معرفی می‌کند ازجمله در آیات «قل اعوذ برب الناس»، «ملک الناس»، «اله الناس»، ازاین‌رو می‌توان گفت بزرگ‌ترین هنر عالم، هنر تربیت است.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: در همین زمینه پیامبر گرامی اسلام هم می‌فرماید: «أَدَّبَنِی رَبِّی فَأَحْسَنَ تَأْدِیبِی»؛ خدای من مرا تأدیب و ادب مرا نیکو کرده است.

وی تصریح کرد: اگر خداوند اراده می‌کند که کسی عیسای امتی باشد و دم مسیحایی داشته باشد برای تربیت این عیسی و مادری این عیسی، «حنه» مادر حضرت مریم، دخترش را نذر خداوند می‌کند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: اگر قرار است موسای حکیم و هم‌صحبت خداوند در امنیت رشد کند خداوند ایمان و توکل و رضا به قضای الهی را دل مادر او قرار می‌دهد و مادر با آن روحیه‌ای که از ایمان به خدا سرچشمه گرفته فرزندش را به رود نیل رها کرده و به خدا می‌سپارد.

وی افزود: سیدالشهدای عالم وجود و سید جوانان اهل بهشت هم مربی باعظمتی به نام زهرای مرضیه دارد تا عالمی سفره‌نشین محبت و عنایت او شوند.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: اگر قرار است وعده خداوند مبنی بر اینکه تمام دنیا پر از عدل و داد شود و حکومت قرآن در اقصی نقاط گیتی رسمیت اجرایی داشته باشد خداوند از بین زنان عالم دختری را از روم گلچین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: باید قدر و منزلت مادری کردن و درست تربیت کردن را دانسته و به آن توجه داشته باشیم.

وی افزود: اگر بزرگان دین توانسته‌اند به مکتب اهل‌بیت (ع) خدمت کنند باید داستان تربیت آن‌ها را مطالعه کنیم، مثلاً مادر شیخ انصاری می‌گوید: در طول شیر دادن به فرزندم حتی یک وعده بدون وضو پسرم را شیر ندادم و در هوای سرد زمستان نیمه‌شب یخ‌های حوض خانه را شکستم و وضو گرفتم و فرزندم را شیر دادم که با این سرمایه‌گذاری‌ها فرزند نور چشم پدر و مادر می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha