چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
عزاداری عاشورائیان در خیابان های دیربورن ایالت میشیگان آمریکا

حوزه/ شهر دیربورن ایالت میشیگان آمریکا شاهد حضور عزادارانی بود که با به دست گرفتن پرچم ها و سر دادن شعارهای مخالف ظلم با امام حسین (علیه السلام) شهید کربلا تجدید پیمان کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شهر دیربورن ایالت میشیگان آمریکا شاهد حضور عزادارانی بود که با به دست گرفتن پرچم ها و سر دادن شعارهای مخالف ظلم با امام حسین (علیه السلام) شهید کربلا تجدید پیمان کردند.

در این عزاداری هزاران نفر از دوستداران و پیروان اهل بیت (علیهم السلام) شرکت کرده و یاد آور عاشورا و سالروز پیروزی خون بر شمشیر ظلم و طاغوت شدند و مصادیقی چون ولایت پذیری، وفادارای به رسالت جانفشانی و اقتدا به راه امام حسین (ع) را تحکیم بخشیدند.

شرکت کنندگان با بالابردن پرچم و پوستر ها بر جهانی بودن رسالت حسینی تاکید کرده و آن را بیانگر بهترین تجلّی ایثار، جانفشانی و فداکاری دانستند که امام حسین (ع) و اهل بیت و اصحاب ایشان در راه اعتلای حق و شکست دشمن به تصویر کشیدند.

عزاداران در این مراسم که هر ساله برگزار می شود تاکید کردند: جهان امروز بسیار نیازمند عبرت و درس گرفتن از قیام امام حسین (علیه السلام) علیه ظلم و دعوت به وحدت، صلح و مدارا است و آن یک چراغ راه جهانی برای تمامی جوامعی است که خواهان آزادی و تغییر هستند.

شایان ذکر است که اقلیت های اسلامی از تابعیت های مختلف، چند سالی است که در شهر دیربورن ایالت میشیگان عزاداری می کنند که بازتاب مؤثر و مثبتی در رسانه های آمریکا داشته است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha