جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالیبا بیان اینکه همچنین دین نعمت بزرگی است و باید انسان از عقل و دینش برای مفید بودن استفاده کند، گفت: به طور مثال خرید و فروش حلال است، ولی دین می‌گوید ربا دادن و ربا خوردن حرام است، در حالی که شاید این موضوع با عقل برخی انسان ها خیلی سازگار نباشد، اما دین، ربا را جنگ با خدا می‌داند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار با مدیرکل و مسئولان اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان، با اشاره به زمینه‌های انجام اعمال مجرمانه که منجر به حبس افراد می‌شود، اظهار کرد: اغلب گرفتاری‌های انسان ناشی از بی‌عقلی یا استفاده نادرست از عقل است.

وی افزود: عقل قدرتی است که در دوراهی‌ها راه و چاه را به ما نشان می‌دهد و خوبی‌ها و بدی‌ها را برای ما ترسیم می‌کند و به‌واسطه عقل است که خداوند بین حیوان و انسان تفاوت قائل شده و بر همین اساس به انسان تکلیف داده است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: عقل پیغمبر باطنی و حجت بر ما است، ازاین‌رو باید از آن استفاده شود و در دوراهی‌ها به وسیله عقل راه را تشخیص دهیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از عواملی که سبب می‌شود انسان در جامعه عنصر مفیدی باشد این است که انسان از سرمایه عقلش استفاده کرده، مسائل را تجزیه و تحلیل و زندگی خود را تنظیم کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه همچنین دین نعمت بزرگی است و باید انسان از عقل و دینش برای مفید بودن استفاده کند، افزود: به طور مثال خرید و فروش حلال است، ولی دین می‌گوید ربا دادن و ربا خوردن حرام است، در حالی که شاید این موضوع با عقل برخی انسان ها خیلی سازگار نباشد، اما دین، ربا را جنگ با خدا می‌داند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه ربا مضرات زیادی دارد که یکی از آن‌ها تنبل پروری است، اضافه کرد: دین همچون علائم راهنمایی در زندگی ما است، تا ما درست و به سلامت به سرمنزل مقصود برسیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: دین‌شناسی اهمیت بسیاری دارد و ما باید بر اساس مبانی دین زندگی خود را به تکامل برسانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha