جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی - معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران گفت: پاسداشت خون شهدا و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره این عزیزان و همچنین ارج نهادن به جان فشانی های جانبازان، ایثارگران و رزمندگان با حفظ کرامت و منزلت والای آنان کمترین کاری است که بر عهده ما قرار دارد که باید به نحو شایسته انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، امروز در مراسمی که به مناسبت دهه دوم محرم و همچنین هفته دفاع مقدس در ساری برگزار شد به نقش محوری حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در ابلاغ پیام عاشورا اشاره کرد و گفت: با تلاش های تبلیغی این دو بزرگوار نهضت حسینی ماندگار شد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود افزود: افشاگرى ‏هاى امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) روى امویان را در تاریخ سیاه كرد و قیام امام حسین(ع) و راه پاك او را جاودانه ساخت.

وی در ادامه همچنین گفت: كاروان اسرای کربلا با تحمل سخت ‏ترین مصائب در اسارت تمام‏ كننده هدف مهم عاشورا یعنى مبارزه با حكومت طاغوتى و ظلم بنى امیه و افشا كننده ماهیت حقیقى آن شده است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که این ‏گونه صحنه‏ ها تا پایان حركت كاروان اسرا از كوفه تا شام با تحمل محنت‏ ها و رنج ‏ها ادامه یافت، افزود: لحظه لحظه این حركت تاریخى، پیروزى نهایى قیام خونین كربلا را رقم زد و توانست پایدارى آن ‏را محقق کند.

وی با بیان این که در هشت سال دفاع مقدس اجر ‏ كسانى ‏كه به اسارت  دشمن برده شدند، اجرى كمتر از شهیدان راه حق ندارند، گفت: این قهرمانان با الگوگرفتن از اسراى كربلا، سال ‏هاى سخت اسارت را تحمل كردند، اما لحظه ‏اى دست از حمایت از ارزش‏ هاى امام و انقلاب برنداشتند  و راه رزمندگان اسلام  را  پیروزمندانه ادامه دادند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خطبه امام سجاد (ع) در شام باعث آگاهی مردم از جایگاه اهل بیت(ع) شد، گفت: شاید شناخت اکثر مردم نسبت به این امام معصوم همین قدر باشد که ایشان در حادثه کربلا اسیر شد و مریض بود و 35 سال بعد از پدر بزرگوارش امام حسین(ع) زندگی کرد، اما برخورد و مماشات حضرت با مردم، علم و شاگرد پروری امام سجاد (ع)، نوع  رفتار وی با حکومت طاغوتی عصرش، دعاها و تألیفات آن حضرت به ویژه دعاهای صحیفه سجادیه و ابو حمزه ثمالی در سحرهای ماه رمضان و رساله حقوق  وی، از جامعه ما مخفی است و کسی اطلاع چندانی ندارند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که امروز اگر می بینیم این انقلاب  به دنیا صادر شده به خاطر ایثار و فداکاری مردم در طول هشت سال جنگ تحمیلی و حضورشان در همه صحنه های انقلاب است، گفت: به دلیل انگیزه مردم برای خدا، امروز با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب علیرغم همه توطئه ها و فتنه های دشمنان، این انقلاب با همان ارزش ها پا برجا است.

وی با اشاره به این که نسل جدید کشور باید بدانند که موفقیت ها و پیشرفت هایی  که در زمینه های هسته ای، علمی، اقتصادی و نظامی به وجود آمده مرهون ایثارگری های چه کسانی بوده است، افزود: پاسداشت خون شهدا  و زنده نگاه  داشتن یاد و خاطره این عزیزان و همچنین ارج نهادن به جان فشانی های جانبازان، ایثارگران و رزمندگان با حفظ  کرامت و منزلت والای آنان کمترین کاری است که بر عهده  ما قرار دارد که باید به نحو شایسته انجام شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که جنگ در عین حال كه ناگوار بود و شهرهاى ما را خراب كرد، اما بركاتى داشت كه اسلام به  دنیا معرفى شد، خاطرنشان کرد: این‏ كه چه اشخاصى  و قدرت‏ هایى در مقابل اسلام ایستادند و چه كسانى از اسلام مى ‏ترسند و چه قدرت ‏هایى علیه اسلام قیام كردند، همه‏ این‏ ها در جنگ معلوم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha