جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
گرامی

حوزه/ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس از برگزاری آیین نکوداشت بیش از ۳۰ هزار نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، سرهنگ حمیدرضا گرامی، در هفتمین جلسه شورای هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به الحاقات سنوات دنبال شده در جلسه گذشته، اظهار داشت: سوژه ها را در اختیار طراحان قرار داده ایم که از بین ۸۵۰ سوژه ۴۰ سوژه سناریو سازی شده که بعد از هفته دفاع مقدس  در اختیار طراحان قرار می گیرد.

وی با اشاره به آیین نکوداشت پیشکسوتان افزود: آیین نکوداشت بیش از ۳۰ هزار نفر از پیشکسوتان در سطح استان برگزار شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس با بیان اینکه عملیات اجرایی مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس از سال ۷۹ آغاز شده است، تصریح کرد: به خاطر مشکلات زمین و مالی عملیات های اجرایی آن به کندی پیش می رفت، اما بعد از سفر مقام معظم رهبری به استان بودجه هایی به آن تخصیص داده شد که تا به امروز ساختمان اداری، کتابخانه، مرحله محوطه سازی، آمفی تئاتر، سالن نمایشگاه فصلی، گالری موزه دفاع مقدس و یادمان شهیدان گمنام و شهید دوران به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: اکنون این مجموعه در مرحله موزه آرایی بوده که به همین دلیل از بین ۸۵۰ سوژه ۴۰ سوژه توسط طراحان سناریو نویسی شده و بعد از هفته دفاع مقدس در جلسات کارشناسی با حضور پیشکسوتان راست آزمایی خواهد شد و وارد خرید دستگاه و نصب خواهد شد که در این مرحله نیاز به اعتبار است که امیدواریم بتوانیم از ظرفیت میراث فرهنگی، استانداری و تهران استفاده کنیم.

سرهنگ گرامی خاطرنشان کرد: از نظر جایگاه استان فارس در موضوع حضور، یگان های که وجود داشته و آمار ایثارگران جزو چهار استان کشور هستیم اما این مرکز فرهنگی می توانست هم در جا نمایی و محل احداث دقت بیشتری صورت بگیرد.

وی به تملکات اراضی برای احداث مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: امروز ضرورت دارد که در تملکات اراضی مجاور اقدام مضاعفی صورت گیرد، هر چند زمان از دست رفته است اما امروز این ضرورت است که الحاقات این مجموعه صورت گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha