جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نمایشگاه عکس «سنت های اسلامی در روسیه» در برونئی برگزار می شود

حوزه/ نمایشگاه عکس «سنت های اسلامی در روسیه» از ۲۷ سپتامبر تا ۲۷ نوامبر به مدت سه ماه در کشور اسلامی دارالسلام برونئی آغاز به کار کرده و هدف آن آشناسازی مردم با تاریخ اسلام در روسیه اعلام شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از borneobulletin، نمایشگاه عکس «سنت های اسلامی در روسیه» به منظور آشناسازی مردم با تاریخچه دین اسلام و پیشرفت های آن در کشور روسیه، قرار است از تاریخ 27 سپتامبر یعنی 2 روز دیگر در یک گالری هنری در کشور اسلامی برونئی آغاز به کار کرده و تا 27 نوامبر ادامه داشته باشد.

 به گفته سفیر فدراسیون روسیه در کشور دارالسلام برونئی، این نمایشگاه هنری سه ماهه توسط شورای مفتی های روسیه با همکاری وزارت امور دینی برونئی و وزیر فرهنگ، جوانان و ورزش این کشور راه اندازی شده و قرار است بیش از 150 عکس و تصاویر گرفته شده مرتبط با میراث معماری، زندگی و سنت های جامعه مسلمانان روسیه، که بیش از 25 میلیون نفر را تشکیل می دهند را به نمایش بگذارد.

به گفته برگزارکنندگان، این نمایشگاه متشکل از 8 بخش مختلف می باشد که هر یک از آن ها مربوط به یکی از 8 منطقه فدرال روسیه (ناحیه فدرال مرکزی، ناحیه فدرال اورال، ناحیه فدرال سیبری، ناحیه فدرال قفقاز شمالی، ناحیه فدرال ولگا، ناحیه فدرال جنوبی، ناحیه فدرال شمال شرقی و ناحیه فدرال شمال غربی) خواهند بود.

لازم به ذکر است، درحال حاضر 800 مسجد از جمله مسجد جامع مسکو، مسجد کول شریف در کازان، مسجد بزرگ سنت پترزبورگ و مسجد چچن در گروزنی در سرتاسر روسیه وجود دارند. به علاوه هزاران مدرسه اسلامی و صدها مراکز دینی مختلف برای جشنواره ها و اعیاد مذهبی در این کشور برپا هستند که تصاویر به نمایش گذاشته در نمایشگاه برونئی انعکاسی از این فرهنگ اسلامی خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha