سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه ائمه اطهار (ع) ستاره‌های عالم تشریع هستند، گفت: علما و روحانیان هم در امتداد زنجیره الهی هدایتگری و روشنگری قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در مراسم ترحیم و بزرگداشت آیت‌الله اشرفی شاهرودی که به همت مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان برگزار شد، با اشاره به نقش علمای دین در جامعه، اظهار کرد: در عالم تکوین زیبایی‌های مختلفی وجود دارد، به‌گونه‌ای که وقتی به بالای سر خود نگاه می‌کنیم می‌بینیم با ماه و خورشید زیبا شده و خداوند هم می‌فرماید ما ستارگان و ماه را زینت‌بخش آسمان قرار دادیم.

وی افزود: ستارگان که در طول شب روشن می‌شوند در مسیریابی حرکت انسان‌ها و کشتی‌ها نقش داشته و از گذشته‌های دور هم انسان‌ها در دل شب با کمک ستارگان راه خود را می‌یافتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: خداوند می‌فرماید ما ماه و ستارگان را آفریدیم تا در دل شب به انحراف نروید و در دریا و خشکی راهنمای شما باشند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: همان‌طور که خداوند در عالم تکوین ستارگان را آفریده تا مسیر حرکت ما را مشخص کرده و مانع انحراف شوند، در عالم تشریع هم ستارگان فروزانی آفریده است تا از مسیر درست به سمت بیراهه منحرف نشویم.

وی خاطرنشان کرد: ستارگان عالم تشریع انبیا و اولیای الهی هستند که راه و مسیر را معلوم کرده و زینت آسمان و دین محسوب می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: همان‌گونه که ستارگان زینت‌بخش آسمان هستند انبیا و اولیای الهی هم ستارگان دنیا هستند تا به بیراهه نرویم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: همان‌گونه که امیرالمؤمنین(ع) در نهج‌البلاغه امامان معصوم را به کوه‌های دین تشبیه کرده، علما و روحانیان هم همانند ستاره‌های عالم تشریع همواره در امتداد زنجیره الهی هدایتگری و چراغ روشنگری بوده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه والای علمی و خدمات مرحوم آیت‌الله اشرفی شاهرودی، گفت: مرحوم آیت‌الله اشرفی شاهرودی از خانواده‌ای عالم و هدایتگر در راه دین بود و از محضر اساتیدی چون آیت‌الله خویی، سید محمود شاهرودی، حاج شیخ حسن حلی، آیت‌الله موسوی بجنوردی، سیدعبدالأعلا سبزواری و ... بهره‌ها برده بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: این عالم ربانی سال‌ها در حوزه علمیه به تربیت شاگردان برجسته و عالم مشغول بود و علمای فراوانی را به عالم تشیع و جامعه اسلامی معرفی کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha