جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ستاد اربعین بیرجند

حوزه/رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: براساس برآوردها و برخلاف تصور، تعداد زائران افزایش پیدا خواهد کرد و باید امکاناتی که می خواهیم فراهم کنیم بیشتر از سال گذشته باشد و برهمین اساس باید امکاناتی که می خواهیم فراهم کنیم بیشتر از سال گذشته باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، موسی جوینده، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی در جلسه ستاد اربعین شهرستان بیرجند اظهار داشت: امسال‌ براساس برآوردی که داریم تعداد زائران افزایش پیدا خواهد کرد، چون در بین سال باتوجه به افزایش هزینه ها حجم زائر کم شده است و برخلاف تصور، در اربعین افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود : برهمین اساس باید امکاناتی که می خواهیم فراهم کنیم بیشتر از سال گذشته باشد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان اینکه شهرستان ها از آمادگی صد در صد برخوردارند، گفت: تا امروز برای 34 موکب در استان در قالب موکب های «تغذیه»، «اسکان»، «خدماتی»، «بهداشتی» و «نانوایی» پروانه صادر کردیم.

جوینده بیان داشت: 4 موکب متعلق به شهرستان بیرجند است که بار اصلی هم بر دوش همین موکب ها است و هيئت های بزرگ همچون «ابالفضلی»، «فاطمی» و «حسینی» پای کار آمدند و تا امروز همه آرد مورد نیاز و قسمتی از برنج تامین شده است.

وی اضافه کرد: امسال 20 هزار زائر در هر شیف باید اسکان دهیم و نیز باید در یک بازه زمانی کوتاه مسائل مربوط به برق و آب و فاضلاب انجام شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تا امروز تمامی امورات مربوط به خروج موکب ها انجام شده و گذرنامه ها صادر و هماهنگی برای صدور ویزا انجام شده است، اعلام کرد: امروز پایان دریافت گذرنامه ها است و حتی جلوتر از برنامه اعلام شده هستیم.

جوینده یادآور شد: ما تنها استانی هستیم که از همه استانها زودتر می‌رویم و از همه دیرتر می آییم چون جایی که مستقر هستیم اینگونه است و تا روزهای آخر زائر دارد.

وی متذکر شد: امکاناتی که به عراق منتقل می کنیم تماما در خدمت زائران است و بیشترین حجم زائران را خراسانی ها تشکیل می دهند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیشترین نیاز گوشت قرمز، مرغ و ظروف یکبار مصرف است، عنوان کرد: هزینه خدمه موکب های ما نسبت به سال قبل 4 برابر شده است و خدمه باید هزینه‌های لازم را خودشان پرداخت کنند.

جوینده بیان داشت: قرار بود بلافاصله بعد از پایان دهه اول محرم افراد برای ساخت سرویس بهداشتی بروند که بدلیل نبودن امکانات زیرساختی، این کار انجام نشد و باید به دنبال سرویس بهداشتی آماده برویم.

وی با درخواست از ادارات استان برای دراختیار گذاشتن امکانات مورد انتظار گفت: ما به همه این امکانات نیازمندیم و امسال مرز «خسروی» هم باز خواهد شد و حجم ورود زائر افزایش می یابد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مسئولین باید ویژه تر ورود کنند تا این مشکلات حل شود، خاطرنشان کرد: 25 مهر ماه باید کاروان های ما حرکت کنند و فضا ایجاد کنند تا زائران ما دارای رفاه باشند.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha