جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یعقوبی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: بر اساس آیه «نفر» روحانیان مبلغ، مهندسان دین‌داری و دین‌شناسی هستند که باید افزون بر شناخت دین، آن را به مردم هم یاد بدهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی، امروز در جمع شماری از روحانیون مبلغ، با اشاره به رسالت مهم روحانیان و مبلغان در جامعه اسلامی، اظهار کرد: مبلغان مهندسان دین‌داری و دین‌شناسی هستند، ازاین‌رو باید ضمن شناخت هندسه دین‌داری، دین را به مردم بیاموزند.

وی افزود: در این راستا ابتدا باید چارچوب دین شناخته شده و سپس به‌وسیله مهندسان دین که همان مبلغان هستند به مردم شناسانده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به آیه «فلولا نفراً من کل فرقه منهم طائفه لیتقفهوا فی الدین و لینظروا قومهم اذا رجعوهم الیهم»، گفت: تفقه در دین همان شناخت همه‌جانبه دین و یاد گرفتن هندسه دین‌داری است و این که چه کنیم اسلام را به‌درستی بفهمیم و بشناسیم.

وی با بیان اینکه رسالت روحانی مبلغ و فرد حوزوی تولد شخصیت و تولید شخصیت است، خاطرنشان کرد: «لیتفقه فی الدین» یعنی افرادی باید بیایند و شخصیت ثانویه‌شان را شکل بدهند و دین را یاد بگیرند و در این راستا افراد با آمدن به حوزه تولد علمی و شخصیتی پیدا می‌کنند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: البته فرد روحانی نباید به تولد خودش خوشحال باشد بلکه باید تولید شخصیت کند و منظور از «لینظروا قومهم اذا رجعوهم الیهم» هم همین موضوع است.

وی با بیان اینکه هر عالم دین سه تولد دارد، افزود: تولد از مادر، تولد شخصیتی در حوزه‌های علمیه و تولید شخصیت سه تولدی هستند که یک عالم دین تجربه می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: ما عالمان دین دو وظیفه‌داریم که شامل تفقه در دین در همه حوزه‌ها و شخصیت‌سازی و انذار قوم و بصیرت زایی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: برای این‌که این دو وظیفه محقق شود باید چارچوب هندسه دین‌داری شناخته شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از آیه نفر می‌توان استفاده کرد که هر طلبه پس از تکمیل تحصیلات باید برگشته و بین قوم خود قرار بگیرد و مردم را انذار کند که این جهاد اکبر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha