پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام یعقوبی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: رهبر معظم انقلاب با دغدغه ویژه نسبت به مشکلات مردم و جامعه از سال‌ها پیش موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند، زیرا استکبار و کشورهای غربی سال‌ها است که از جنبه اقتصادی، جامعه اسلامی و ایران را مورد فشار قرار می‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، عصر امروز در جمع طلاب استان، با اشاره به رسالت خطیر روحانیت و حوزه‌های علمیه در قبال مردم و جامعه اسلامی، اظهار کرد: همان‌گونه که روحانیت در انقلاب و هشت سال دفاع مقدس پیشرو و جلودار مردم بود، اکنون هم باید این پیشتازی خود را باید در سایر عرصه‌ها هم حفظ کند.

وی اضافه کرد: مردم همواره و در زمینه‌های مختلف علما و روحانیت را به‌عنوان جلودار و پرچم‌دار پذیرفته‌اند، به‌گونه‌ای که رابطه مردم و روحانیت مانند رابطه ماهی و آب است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: بر این اساس اگر عالمی نتواند مشکلات جامعه و مردم را حل کند، اخلاق مردم خراب می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: هر شهید خون تازه‌ای به رگ‌های مردم و انقلاب و جامعه اسلامی تزریق می‌کند و به همین دلیل انقلاب اسلامی بتون آرمه بوده و با خون شهیدان و پایداری مردم بیمه شده است، اما با وجود این جایگاه و ارزش والای شهدا، وزن و قیمت خدمت عالم به دین و جامعه سنگین‌تر از وزن خدمت شهید است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: تعبیر میزان در سوره الرحمن، رسول گرامی اسلام(ص) و علی (ع) است و امروز نیز این میزان ادامه داشته و در علما و روحانیت متجلی شده است.

وی ادامه داد: امروز سکان‌دار انقلاب و نظام اسلامی ما علما هستند که در رأس آن‌ها مقام معظم رهبری قرار دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به رسالت روحانیت در قبال مشکلات جامعه، افزود: رهبر معظم انقلاب با دغدغه ویژه نسبت به مشکلات مردم و جامعه از سال‌ها پیش موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند، زیرا استکبار و کشورهای غربی سال‌ها است که از جنبه اقتصادی، جامعه اسلامی و ایران را مورد فشار قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: روحانیان و حوزه‌های علمیه هم با تبعیت و تأسی از مقام عظمای ولایت نقش روشنگری و ارشادی خود را در این زمینه ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha