سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
حجت الاسلام ماندگاری

حوزه/رئیس هیئت‌مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: شیطان در خدمت به مخلوقات قبل از انجام، خودخواهی و انحصارطلبی انسان را تحریک می‌کند و مانع از انفاق، صدقه و خیرات می‌شود و حین خیرات منت گذاشتن را آموزش می‌دهد و بعد از خدمت نیز انسان را نسبت به دیگران طلبکار می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری  دوشنبه شب در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س)،‌ با اشاره به دقیق بودن وسوسه‌های نفس اماره از درون و وسوسه‌های ابلیس از بیرون برای برهم زدن معادلات انسان‌ها و مانع  معامله بندگان  با خداوند می شود  گفت: کسی که معادلاتش صحیح باشد فقط با خداوند معامله می‌کند؛ اما وسوسه‌های درون و بیرون بسیار دقیق و برنامه‌ریزی‌شده است.

وی  افزود: نفس اماره و شیطان، سه مأموریت اصلی دارند که در انجام واجبات، ترک محرمات و خدمت به مخلوقات آن‌ها را انجام می‌دهند.
رئیس هیئت‌مدیره مؤسسه روایت سیره شهداخاطرنشان کرد: برای هرکدام از انجام واجبات، ترک محرمات و خدمت به مخلوقات، سه حمله در قبل و حین و بعد از آن‌ها توسط نفس اماره و شیاطین انجام می‌شود و سلطه شیطان با برنامه‌ریزی و گام‌به‌گام می‌باشد.

وی در ادامه یادآور شد: بالاترین دشمن انسان، نفس اماره است و شیطان به همراه نفس اماره قبل از انجام واجبات سنگین سازی و انجام آن را سخت جلوه می‌دهند و حین انجام واجب عمل موردنظر را سبک نشان می‌دهد و بعد از انجام واجب آن را تباه می‌کند و انسان را تشویق به ریاکاری می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری افزود: در محرمات نیز سه حمله توسط شیطان و نفس اماره صورت می‌گیرد که قبا از انجام ترغیب به توجیه گری محرمات می‌کند و حین ارتکاب فعل حرام گناه را تحقیر و کوچک جلوه می‌دهد و بعد از گناه نیز مانع از توبه و تشویق به تأخیر در انابه و استغفار می‌کند.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: در مسئله خدمت به مخلوقات نیز قبل از انجام شیطان خودخواهی و انحصارطلبی انسان را تحریک می‌کند و مانع از انفاق، صدقه و خیرات می‌شود و حین خیرات منت گذاشتن را آموزش می‌دهد و بعد از خدمت نیز انسان را نسبت به دیگران طلبکار می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در پایان تأکید کرد: زمین‌گیر کردن نفس اماره و شیطان با استعاذه و پناه بردن به درگاه الهی و ورود به حصن حصین الهی، توسل به اهل‌بیت(ع) و پیوند واقعی با قرآن و استغفار واقعی است که می‌تواند شیطان درون و بیرون را سرکوب نماید.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha