شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ مراسم شیرخوارگان حسینی در اصفهان

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: مشکل مملکت به دست آمریکا و اروپا حل نخواهد شد و اعتماد به دشمن خسران دنیا و آخرت را در پی خواهد داشت در حالیکه اراده خداوند بر نابودی شیاطین و دشمنان تعلق گرفته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری شب گذشته در حرم حضرت معصومه(س)، اظهار داشت: ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دشمن ستیزی و دشمن گریزی است، لذا باید به توصیه های قرآن کریم در خصوص دشمن توجه جدی شود.

وی افزود: سه سوال اصلی در خصوص دشمن مطرح است مبنی بر اینکه دشمن کیست و آیا یک شخص بود یا یک فرهنگ می باشد؟ چرا باید از دشمن و شیاطین دوری بجوییم و در نهایت چگونه باید از دشمن بپرهیزیم؟.

سخنران حرم بانوی کرامت تاکید کرد: از نگاه قرآن، دشمن و شیطان یک فرهنگ است و هر گروه و دولتی که خود را از دیگران برتر بداند شیطان و دشمن است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری یادآور شد: آمریکا شیطان بزرگ است چون خود را در تمام عالم برتر می داند. حق وتوی آمریکا یعنی همان خصلت ابلیس لذا دولت آمریکا، دولت جعلی اسرائیل، آل سعود، آل خلیفه و انگلستان همگی دارای خوی شیطانی هستند.

وی خاطر نشان کرد: خوی شیطانی سه نشانه دارد و هر کس این سه نشانه تکبر و غرور، اغوا گری و خلف وعده را در خود داشته باشد در حقیقت شیطان است.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: دولت های شیطانی به اسم حقوق بشر و مبارزه با تروریسم و داعش نفت عراق و سوریه را به غارت می برند و با وعده آزادی و امنیت مردمان دیگر کشورها را به قتل می رسانند؛ امروز هم اگر مسئولی وعده دروغ به مردم بدهد، دارای خوی شیطانی است.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: تشدید تحریم ها در برجام نشانه خلف وعده آمریکا است که باید مسئولین از این مسئله عبرت بگیرند.

وی با اشاره به سوال دوم، یادآور شد: دلیل پرهیز از شیطان بر اساس آیات قرآن این است که تحقق توحید مشروط به نفی شیاطین است و کشیدن خط بطلان مقدمه کسب توحید می باشد؛ چرا که طاغوت مانع موحد شدن انسان می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری افزود: شیطان در دل انسان شک و شبهه ایجاد می کند، لذا در قرآن توصیه شده است حتی نباید به شیطان نزدیک شد و تعامل با شیطان جر خسران چیزی را در پی ندارد.

سخنران حرم بانوی کرامت با تبیین سوال سوم مبنی بر چگونگی مبارزه با شیطان گفت: پناه بردن به خداوند و استعاذه اولین راه مبارزه با شیطان است. بدون استعانت از خداوند امکان مقابله با شیطان وجود ندارد، لذا اگر فضل و رحمت الهی نباشد امکان فرار از دست شیطان نیست.

وی خاطرنشان کرد: راه دوم مبارزه شیطان بر اساس آیات قرآن کریم، تحکم و ایستادگی است و توصیه سوم قرآن کریم نیز عدم اعتماد و تکیه بر شیاطین می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری تاکید کرد: مشکل مملکت به دست آمریکا و اروپا حل نخواهد شد و اعتماد به دشمن خسران دنیا و آخرت را در پی خواهد داشت در حالیکه خداوند وعده داده است اراده اش بر نابودی شیاطین و دشمنان تعلق گرفته است.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha