شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
احمدیان

حجت الاسلام احمدیان از برگزاری بیش از ۱۰۰ کرسی آزاداندیشی و نظریه پردازی در حوزه علمیه اصفهان خبر داد و گفت: در سال های اخیر تقریباً هر سال بیش از ۲۰ کرسی آزاداندیشی محقق شده است.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام  عبدالرسول احمدیان، صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و هم چنین محیط نقادی که در حوزه‌های علمیه وجود دارد و  ظرفیت بالای حوزه‌های علمیه استان اصفهان نسبت به دیگر استان ها، باید در برگزاری این گونه کرسی ها کوشش بیشتری صورت گیرد

وی افزود: بنابراین در فضای آزاد تضارب آراء، طلاب و فضلای حوزه به بیان نظرات خود بپردازند تا با تولید علم و دوری از هر گونه تعصب موجبات تعالی حوزه علمیه را فراهم سازیم.

معاون پژوهش دفترتبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه شورای مرکزی دبیرخانه از 11 نفر مدیران و اساتید و فضلای حوزه‌ علمیه برادران و خواهران استان اصفهان و دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تشکیل شده است، بیان کرد: اساسنامه و آیین نامه های اجرایی کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره این دبیرخانه همگی در شورا تدوین و تصویب شده است.

وی ادامه داد: کرسی ها به دو صورت طلبه محور و استادمحور و در دو سطح آزاد اندیشی، ترویجی و علمی برگزار می شود و امید داریم در آینده زمینه برگزاری کرسی های نظریه پردازی نیز در حوزه علمیه اصفهان فراهم شود. 

حجت الاسلام احمدیان در ادامه عنوان کرد: با توجه به نیازسنجی و اولویت بندی اختصاصی هر مدرسه علمیه، اکثر کرسی ها با کیفیت و استقبال خوبی رو به رو بوده است.

وی ادامه داد: برنامه سال 97 دبیرخانه، گسترش اجرای کرسی های ترویجی و اهتمام ویژه به اعلام نیاز مراکز علمی حوزوی در اجرای کرسی ها است و گسترش کرسی ها در مراکزی که هنوز هیچ کرسی در آنجا انجام نشده است.

رئیس پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در پایان، گفت: علاقه مندان می توانند برای اطلاعات بیشتر و تبادل نظر به پایگاه اینترنتی دبیرخانه به نشانی www.Morsalat.ir/Korsi مراجعه نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha