جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهید

حوزه/ پیکر شهید تازه تفحص شده مدافع حرم حسین کریمی از لشکر فاطمیون پس از سه سال با حضور مسئولین و اقشار مختلف مردم از محل ناحیه مقاومت بسیج کاشان، به طرف میدان کمال الملک این شهر تشییع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت‌الاسلام شمس‌الدین احمدی، مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کاشان در این مراسم به جایگاه شهدا در مکتب اهل‌بیت (ع) اشاره کرد و با بیان اینکه بزرگان دین آرزوی شهادت دارند، گفت: معرفت به دین و شناخت شهید می‌تواند کسانی را که از غافله شهدا عقب هستند نجات دهد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کاشان، با بیان اینکه هرچند شهدا سوار بر قطاری هستند که ما لیاقت آن را نداریم ولی نباید از وظیفه اصلی خود غافل شویم، گفت: بازماندگان شهدا باید در ایستگاه قطار شهدا منتظر بمانند.

حجت‌الاسلام احمدی، قرار گرفتن در ایستگاه شهادت را نیازمند پای بندی به آرمان‌های شهدا دانست و با بیان این که آرمان‌های شهداء با آرمان‌های حضرت اباعبدالله الحسین(ع) یکی است، گفت: حماسه سازی، ایثارگری، مجاهدت و عزت بخشیدن به اسلام از مهم‌ترین آرمان‌های حضرت سیدالشهداء(ع) است.

وی افزود: اگر امروز در ایستگاه انتظار شهدا قرار داریم باید حتماً با پای بندی به معیارهای شهدا در ایستگاه انقلاب بمانیم و حق نداریم در مقری که قرار داریم کم‌کار بگذاریم، لکه جانانه از انقلاب دفاع کنیم و در مقابل ستمگران کوتاه نیاییم.

حجت‌الاسلام احمدی، با بیان اینکه شهدای مدافع حرم در عصر حاضر کربلا و عاشورای دیگری را خلق کردند و ما به آن‌ها حسرت می‌بریم، گفت: امروز یزدیان متوجه شده‌اند که شیعه نسبت به اعتقادات و باورهایش محکم ایستاده است و در میدان مبارزه با دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) علیه تروریست‌های تکفیری داعش جانفشانی می‌کنند و به شهادت می‌رسند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کاشان، با بیان اینکه روبرو شدن با شهید اتمام‌ حجتی برگذشتن از تمام تعلقات دنیوی است، گفت: شهید به همگان می‌آموزد که من با زیر پا گذاشتن دنیا از تمام لذت‌های دنیا به‌منظور کسب رضایت حضرت زینب کبری (س)، حضرت علی(ع) و امام حسن مجتبی(ع) و سیدالشهدا(ع) گذشتم.

وی افزود: امروز ندای شهدا به گوش تمام عالمیان می‌رسد، لذا هرکس که ندای شهید را می‌شنود موافق شهید است.

حجت‌الاسلام احمدی، به غربت شهیدان اشاره کرد و با بیان این که بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری مظلومیت و غربت شهدای مدافعین حرم بیشتر از غربت دیگر شهدا است، گفت: به دلیل اینکه شهدای مدافع حرم در غربت مظلومانه به شهادت می‌رسند، لذا غربت آن‌ها هم دو برابر است.

 وی، غربت زدایی از شهدا را رسالت همگان دانست و گفت: برای غربت زدایی از شهدا باید پرچم شهید به دستمان باشد، تفنگ شهید را روی زمین نگذاریم، راه شهید را خالی نگذاریم و با شهیدان عهد و پیمان ببندیم که راه آن‌ها و راه اهل‌بیت (ع) و انقلاب را ادامه خواهیم داد.

بر پایه این گزارش، آیت‌الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان نماز میت را بر پیکر این شهید مدافع حرم اقامه کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha