شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سیدمحمدجواد شوشتری، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور

حوزه/ دفتر سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور در جامعة المصطفی العالمیة با حضور مسئولان این دو مجموعه قرآنی در قم افتتاح شد.

به گزارش  خبرگزاری«حوزه»، با هدف توسعه همکاری‌‌های قرآنی میان دو مجموعه سازمان قرآن دانشگاهیان کشور وابسته به جهاددانشگاهی دفتر این سازمان در جامعه المصطفی(ص)العالمیه در  قم افتتاح شد.

بر اساس این گزارش: در این جلسه که حجج الاسلام رضا شاکری، معاون فرهنگی ــ تربیتی جامعة المصطفی(ص) العالمیة، حسین متقی، رئیس پژوهشگاه جامعة المصطفی(ص) العالمیة، حسین مرادی دولت‌آبادی، مدیرکل فرهنگی جامعة المصطفی(ص) العالمیة، محمدحسین رفیعی، مدیرکل قرآن و حدیث این نهاد و سیدمحمدجواد شوشتری، رئیس سازمان قرآن دانشگاهیان کشور حضور داشتند، بر گسترش همکاری در زمینه‌های قرآنی و فرهنگی و با رویکرد پژوهشی، رسانه‌ای و تولید محتوا در فضای مجازی برای مسلمانان جهان اسلام تأکید شد.

در آغاز این جلسه، حجت‌الاسلام‌ شاکری در خصوص هم‌افزایی میان نهادهای قرآنی کشور گفت: توسعه فعالیت‌های قرآنی و انتقال مفاهیم انسان‌ساز آن از اهداف مشترک دو مجموعه است.

وی افزود: آیت‌الله اعرافی همواره بر توسعه فعالیت‌های قرآنی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در فضای علمی - قرآنی کشور تأکید داشته و دارند و این فصل از همکاری‌های مشترک به همین مناسبت و با موافقت ایشان رخ داده است.

حجت‌الاسلام شاکری عنوان کرد: باید گفت خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) طی ۱۵ سال فعالیت رسانه‌ای در حوزه قرآن و اهل بیت(ع) بسترساز ترویج فعالیت‌های قرآنی در سطح جهان اسلام بوده است و خدا را شاکریم که امروز شاهد گسترش فعالیت‌های مشترک میان این دو مجموعه قرآنی هستیم.

در بخش دیگری از این نشست، حجت‌الاسلام مرادی‌‌دولت‌آبادی با اشاره به نقش تأثیرگذار رسانه در فضای فرهنگی گفت: تربیت خبرنگار قرآن از میان طلاب جامعة المصطفی(ص) العالمیة و جذب آنان در خبرگزاری ایکنا از اتفاقات مبارکی است که باید در این فرصت همکاری دنبال کنیم.

وی ادامه داد: ایکنا می‌تواند از مظلومیت فارغ‌التحصیلان المصطفی(ص) بکاهد و فعالیت‌های ارزنده این مجموعه را در سطح بین‌المللی به خوبی معرفی کند. در دهکده جهانی باید کارکردهای کلان‌تری در دستور کار رسانه‌های قرآنی قرار گیرد. عصر مجازی شدن است و در این مجال باید به تقویت تولیدات چندرسانه‌ای در خدمت معرفی وجوه مختلف قرآن کریم برای تقریب بین مذاهب پرداخت.

حجت‌الاسلام متقی در ادامه این جلسه گفت: خدا را شاکریم که فرصت همکاری مبارک و مزین به نام قرآن را با مجموعه سازمان قرآن دانشگاهیان کشور نصیبمان کرد. پژوهشگاه جامعة المصطفی(ص) العالمیة آمادگی خود را برای هرگونه فعالیت مشترک میان جهادگران دانشگاهی در خبرگزاری قرآن و پژوهشکده‌های این سازمان قرآنی اعلام می‌کند.

بنابر این گزارش، حجت‌‌الاسلام رفیعی، مدیرکل دفتر قرآن و حدیث جامعه المصطفی (ص) العالمیه در ادامه این جلسه تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت‌های رسانه قرآنی ایکنا، امکان معرفی فعالیت‌های قرآنی خارج از کشور و ترجمه اخبار قرآنی به زبان‌های مختلف فراهم می‌آید.

همچنین، در بخش دیگری از این جلسه، سیدمحمدجواد شوشتری، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل ایکنا ضمن ابراز خرسندی از فرصت تعامل با مجموعه قرآنی جامعه‌المصطفی(ص) العالمیه گفت: جهاددانشگاهی از دیرباز در فعالیت‌های قرآنی در سطح دانشگاه‌ها پیشتاز بوده است. همچنین سازمان قرآنی دانشگاهیان این نهاد با توجه به تنوع فعالیت‌‌های قرآنی در حوزه‌های مختلف پژوهشی، آموزشی، رسانه‌ای و...و گستره تآثیرگذاری آن در سطح بین‌المللی در راستای پیوند هرچه عمیق‌تر جامعه حوزوی و دانشگاهی گام‌هایی را برداشته است و آمادگی دارد تا با گسترش ارتباطات فرهنگی میان طلاب جامعه المصطفی(ص) و مجموعه سازمان قرآنی دانشگاهیان اتفاقات مطلوب‌تری را در سطح جهان اسلام رقم زند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha