پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسلمانان ویرجینیا با محدودیت زمانی برای نمازهای روزانه روبرو هستند

حوزه/ مرکز اسلامی مک لین در شهرستان فرفکس در ویرجینیای آمریکا، در پی شکایت برخی ساکنان اسلام هراس، در ساعات اولیه روز به حالت تعطیل درآمده و مسلمانان امیدوارند با توسعه ساعات کاری مرکز، تمامی نمازهای روزانه را در مسجد به جماعت بخوانند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، مسلمانان در مرکز اسلامی مک لین، واقع در شهرستان فرفکس در ایالت ویرجینیای آمریکا، اخیرا با محدودیت های جدیدی برای اقامه نمازهای جماعت روزانه روبرو شده اند و در پی شکایت برخی ساکنان اسلام هراس، مسجد در ساعات اولیه روز تعطیل شده است.

در پی گذاشته شدن محدودیت های جدید، صدها مسلمان با تجمع در جلسه عمومی که در شهرستان فرفکس تشکیل شد، خواستار توسعه ساعات کاری مرکز اسلامی شدند تا نمازگزاران بتوانند تمامی نمازهای روزانه را در این مسجد به جماعت برگزار کنند.

گفته می شود این مرکز اسلامی پارکینگی با ظرفیت بیش از 90 اتومبیل دارد با این حال مسلمانان تنها اجازه دارند 10 اتومبیل را در ساعات اولیه روز برای شرکت در نماز صبح وارد پارکینگ کنند.

مقصود چودری از اعضای هیات امنای مسجد گفت: ما اینجاییم تا تمام تلاش مان را به کار بگیریم و بقیه امور را به الله می سپاریم.

در پایان جلسه عمومی با وجودی که تمام حاضران از مسلمانان حمایت کردند، شورای شهرداری رای گیری نهایی را به تعویق انداخت.

گفته می شود این مرکز اسلامی که در سال 2015 آغاز به کار کرده است، تنها مسجد در یک محدوده 16 کیلومتری برای جمعیت 220 نفری مسلمانان می باشد. در آغاز فعالیت این مرکز، شهرداری محدودیت هایی را برای جامعه اسلامی تعیین کرده بود که شامل تعطیلی مسجد در ساعات 4 تا 7 بعد از ظهر، و آخر هفته ها و همچنین محدودیت پارکینگ می شد. با این حال مسلمانان در ماه آوریل درخواست نامه ای برای توسعه فعالیت هایشان ارائه داده بودند. بانیان مسجد همچنین اعلام کردند که از زمان افتتاح این مرکز اسلامی هیچ شکایت سرو صدا در ساعات آغازین صبح از نمازگزاران نشده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha