جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جریمه ۷۵ هزار دلاری کلانتری شهر آمریکایی به خاطر کشیدن حجاب بانوی مسلمان

حوزه/ بانوی محجبه ای که از کلانتری محلی شهر ونتورا در ایالت کالیفرنیای آمریکا به خاطر کشیدن حجاب شکایت کرده بود، موفق به دریافت جریمه ۷۵ هزار دلاری و تصویب آیین نامه جدیدی در اداره پلیس شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از vcstar، یک بانوی محجبه در شهرستان ونتورا واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا که از اداره کلانتری به خاطر برداشتن اجباری حجاب شکایت کرده بود، پیش از آن که پرونده به دادگاه فدرال ارجاع شود، با دریافت خسارت 75 هزار دلاری از شکایت خود صرف نظر کرد.

جنیفر هیات ساکن منطقه نیوبری پارک که در هنگام بازداشت موقت در ژانویه 2017 مجبور به برداشتن روسری خود شده بود، از مقامات کلانتری منطقه ای به خاطر زیر پا گذاشته شدن حقوق مذهبی، شکایت کرده بود. وی به خاطر یک حادثه خشونت خانگی دستگیر شده بود و 4 ساعت را در بازداشت به سر برده بود.

به گفته وکلای هیات، کلانتری موظف به پرداخت جریمه و همچنین پایه گذاری آیین نامه جدیدی به منظور رعایت حقوق دینی بانوان مسلمان شده، براساس آیین نامه گذاشته شده از این پس بازداشت شدگان محجبه باید اجازه حفظ حجاب شان را داشته باشند و کسی حق برداشتن روسری آن ها را ندارد، مگر اینکه روسری با یک روسری مشابه جایگزین شود.

کردیجان وکیل وی در این باره گفت: به نظر من این نتیجه عادلانه ای برای هر دو طرف دعوا بوده است.

گفتنی است این بانوی مسلمان در ماه می 2018 از پلیس منطقه ای شکایت کرده بود که این دادخواست توجه رسانه ها را به خود جلب کرده بود. وی از معاونین کلانتری شکایت کرده بود که حجابش را «به زور» از سرش کشیده و با او به لحن «اهانت آمیزی» صحبت کرده اند، که هر دو اقدامات پلیس زیر پا گذاشتن حقوق مدنی متهم درنظر گرفته می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha