پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تولید ملی / حمایت از کالای ایرانی

حوزه/ عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم بر لزوم سوق دادن حجم بالای نقدینگی موجود در کشور به سمت رونق تولید و صنعت تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: در حال حاضر آمار بیکاری در کشور به مرز نگران کننده ای رسیده و چاره آن نیز تقویت اقتصاد ملی و فعال کردن بخش های تعطیل و یا نیمه تعطیل صنعت کشور می باشد.

وی افزود: در واقع تقویت تولید ملی در سایه اهتمام به اقتصاد مقاومتی در شرایط فعلی مهم ترین راهکار برای حل معضل بیکاری و تقویت بُعد اشتغالزایی جوانان تحصیل کرده است.

 عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه همچنین  ضروت تلاش هدفمند به منظور تسهیل فضای کسب و کار از سوی مسئولان تاکید کرد و گفت: در شرایط حساس فعلی که دشمنان نیز به تشدید تحریم ها و فشارها روی آورده اند، دولتمردان، مردم و فعالان بخش های تولیدی و بخش خصوص همه باید دست در دست هم داده و با تکیه بر شاخص های اقتصاد مقاومتی، کمر همت به منظور حل مشکلات اقتصادی ببندند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از الزامات در چنین شرایطی، کنترل نقدینگی موجود در کشور و هدایت آن به سمت تولید و چه گردش درآوردن چرخ صنعت به این وسیله است چرا که با کنترل تورم و تسهیل فضای کسب و کار، نقدینگی ها به سمت و سوی تولید رفته و همین مساله به رونق اشتغال می انجامد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha