شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام امید سعادتی

حوزه/ مسئول اداره پژوهش حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: به مناسبت نوزدهم مهرماه و سالروز سفر رهبری به استان، ممتازان پژوهشی مدارس علمیه خراسان شمالی اقدام به خلق آثار پژوهشی با موضوع مطالبات رهبری از حوزه‌های علمیه می‌کنند.

حجت‌الاسلام امید سعادتی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به در پیش بودن نوزدهم مهرماه، سالروز سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به خراسان شمالی در سال 91، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در این سفر و در جمع طلاب و روحانیان خراسان شمالی مطالبات متعددی را از حوزه‌های علمیه داشتند که این مطالبات محورهای ارزشمندی برای تولید آثار پژوهشی از سوی طلاب و روحانیان محسوب می‌شوند.

وی افزود: در این راستا و بر اساس مطالبات مقام معظم رهبری از روحانیان، 10 موضوع انتخاب و در اختیار ممتازان پژوهشی مدارس علمیه خراسان شمالی گذاشته شده تا در این موضوعات فعالیت پژوهشی داشته باشند.

حجت‌الاسلام رحمانی خاطرنشان کرد: طلاب ممتاز هر شهرستان خراسان شمالی یکی از موضوعات مبتلابه شهرستان خود ازجمله اعتیاد، سبک زندگی اسلامی و ... را به‌عنوان موضوع پژوهش انتخاب کرده و با بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان و مردم موضوع مورد نظر را حلاجی کرده و برای رفع نواقص آن راهکار ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه در این زمینه متناسب با آسیب شایع در هر شهرستان به طلاب پژوهشگر آن شهرستان موضوع داده شده است، ادامه داد: اعتیاد، بیکاری، فضای مجازی و فرصت‌ها و تهدیدهای آن، ولایتمداری و مبانی عقلی و نقلی آن و ... برخی از موضوعات پژوهشی طلاب محسوب می‌شود.

گفتنی است، در سال تحصیلی جدید درمجموع حدود دو هزار و 600 طلبه در 16 مدرسه علمیه شامل شش مدرسه علمیه خواهران و 10 مدرسه علمیه برادران استان تحصیل می‌کنند که از این تعداد حدود هزار و 700 نفر برادر بوده و مابقی طلاب خواهر هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha