پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سعادتی

حوزه/ به همت اداره پژوهش حوزه علمیه خراسان شمالی، دوره پژوهشی «شیوه‌های تحقیق کتابخانه‌ای» با شرکت طلاب ممتاز پژوهشی مدارس علمیه مختلف استان در بجنورد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، امروز و به همت اداره پژوهش حوزه علمیه خراسان شمالی، دوره پژوهشی شیوه‌های تحقیق کتابخانه‌ای با شرکت بیش از 50 نفر ممتازان پژوهشی مدارس علمیه مختلف استان به میزبانی بجنورد و در محل مرکز مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد.

مسئول اداره پژوهش حوزه علمیه خراسان شمالی در حاشیه این کارگاه، گفت: اگرچه طلاب از نظر محتوا و بار علمی در سطح بالایی قرار دارند، اما برخی از آن‌ها با ساختار مقاله‌نویسی و کار تخصصی در این زمینه آشنایی لازم را ندارند.

وی افزود: مشکل این دسته از طلاب آن است که نمی‌دانند چگونه اندوخته‌های علمی و دینی خود را به‌صورت مناسب و مدون بر روی کاغذ آورده و برای دیگران و مخاطبان قابل استفاده کنند، به همین دلیل برگزاری دوره پژوهشی روش‌های تحقیق کتابخانه‌ای در دستور کار این اداره قرار گرفت.

حجت‌الاسلام سعادتی اضافه کرد: در بسیاری از مواقع موضوع تحقیق مناسب بوده و ضرورت آن در جامعه محرز است، اما وقتی طلبه وارد کتابخانه می‌شود باید نحوه استفاده از منابع و مراجع و خلاصه‌برداری و یافتن مطلب مورد نظر را بداند.

وی ادامه داد: به همین دلیل در کارگاه امروز شیوه‌های خلاصه‌نویسی، نکته برداری، نتیجه‌گیری و درمجموع از ابتدای انتخاب موضوع تا تحویل مقاله در یک برنامه پژوهشی ارائه شد.

حجت‌الاسلام سعادتی اظهار کرد: مطالب مربوط به این کارگاه از سوی حجت‌الاسلام محسن مشرفی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی و از اساتید برجسته حوزه علمیه خراسان ارائه شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha