پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که رشد علمی حوزه به گسترش و تقویت فرهنگ تحقیق و پژوهش وابسته است، گفت: حوزه به عنوان مرکز تولید علم باید در مسائل پژوهشی بسیار عمیق ورود پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام زین العابدین زارع، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران، امروز در نشست پژوهشی که در مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر برگزار شد بر ضرورت توجه به مهارت های پژوهشی در مدارس علمیه تأکید کرد.

وی با بیان این که تربیت و پرورش یک طلبه پژوهش گر نیازمند توجه جدی به اصول و مهارت های پژوهشی در مدارس علمیه است، افزود: بی توجهی به امر تحقیق و پژوهش در هر سطحی از حوزه آسیب زا خواهد بود. طلبه ای که از مسائل پژوهشی دور باشد به طور حتم نمی تواند مسیر پیشرفت در حوزه را به راحتی طی کند.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که رشد علمی حوزه به گسترش و تقویت فرهنگ تحقیق و پژوهش وابسته است، تصریح کرد: حوزه به عنوان مرکز تولید علم باید در مسائل پژوهشی بسیار عمیق ورود پیدا کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تقویت پژوهش در حوزه به فعالیت های علمی حوزه رونق علمی خاصی می دهد، خاطرنشان کرد: یکی از راه های مهم حفظ و تقویت نشاط علمی در حوزه توجه جدی به مسأله تحقیق و پژوهش است.

حجت الاسلام زارع با بیان این که حوزه در ادوار مختلف تاریخ همواره مهم ترین مرکز تولید علم بوده است، تصریح کرد: در شرایط کنونی جامعه که هر روز شاهد طرح مسائل جدیدی هستیم، یکی از وظایف مهم حوزه پاسخگویی به مسائل مبتلابه و جدید است.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که حوزه علمیه از ظرفیت بالای علمی و فقهی به منظور پاسخگویی به مسائل مهم و روز جامعه برخوردار است، بیان داشت: نباید در حوزه تحقیق و پژوهش سایر مراکز علمی از حوزه های علمیه جلوتر حرکت کنند، بلکه باید سرعت تولید علم در حوزه تقویت شود تا آثار مثبت آن بیشتر درجامعه اسلامی ملموس شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha