پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام جلالی

حوزه/ حجت الاسلام جلالی گفت: ما باید پژوهش با شیوه های مختلف را در بین طلاب و مدارس علمیه نهادینه کنیم و به سمت موضوعات مبتلا به سوق دهیم، پاسخگویی به نیازهای جامعه منوط به امر پژوهش است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محسن جلالی، صبح امروز در نشست هم اندیشی معاونین پژوهش مدارس علمیه اصفهان، اظهار کرد: در ایام محرم و صفر  موضوعات بسیاری برای پزوهش و تحقیق  مرتبط با عاشوراو واقعه کربلا  موجود است  که می تواند نسبت به آن اهتمام داشت.

وی با بیان اینکه معاونین پژوهش مدارس علمیه در این زمینه اقدامی جدید داشته باشند، گفت: معرفی کتاب های نو و تازه چاپ شده و ارائه محورهای تحقیقی مرتبط با عاشورا  وکربلا به طلاب از جمله پیشنهادات به معاونین پژوهش مدارس علمیه است.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: دعوت از اساتید در این ایام با موضوع عاشورا پژوهشی در مدراس علمیه  برای روحانیون و طلاب دیگر رسالت هایی است  که می تواند در این ایان محقق شود.

وی با بیان اینکه پاسخگویی به نیازهای جامعه منوط به امر پژوهش است، خاطرنشان کرد: اگر در حوزه های علمیه ما فقط به امر آموزش بپردازیم و از پژوهش غافل شویم هرگز پیشرفت و موفق نخواهیم شد.

حجت الاسلام جلالی ابرازکرد: ما باید پژوهش با شیوه های مختلف  را در بین طلاب و مدارس علمیه نهادینه کنیم و به سمت موضوعات مبتلا به سوق دهیم، پژوهش در شرایط امروز جهان بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: معاونین پژوهش باید در مدارس علمیه جایگاه پژوهش را تقویت  و تثبیت کنند و این رسالت خطیر برعهده معاونین است.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان با اشاره به برنامه جدید آموزشی در حوزه علمیه اصفهان که از امسال آغاز شده است، گفت: براین اساس احتمال تغییر و اصلاح  در برنامه پژوهش حوزه علمیه اصفهان نیز وجود دارد.

وی با تاکید براینکه  برنامه های متنوع پژوهشی باید در پایه های متعدد و بیشتری از حوزه علمیه اصفهان گنجانده شود،  اذعان کرد: در حال حاضر در حوزه علمیه اصفهان خواهران فعالیت های مختلف پژوهشی  صورت می گیرد که شایسته و بایسته است این روند در حوزه علمیه برادران نیز نهادینه  و تقویت شود.

حجت الاسلام جلالی فراخوان مقاله، تشکیل کارگروه های چند نفره طلاب به همراه یک استاد راهنما رااز جمله راهکارهاو پیشنهادات  به معاونین پژوهش مدارس علمیه دانستو افزود: نسبت به برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در مدارس علمیه با موضوعات مهم و مبتلا به اهتمام بیشتری داشته باشید و هر مدرسه تا پایان سال 97 حداقل 3 جلسه کرسی آزاد اندیشی برگزار کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha