جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پژوهش

حوزه/ اکبری گفت: تشکیل شورای پژوهش مدارس علمیه که متشکل از مدیرمدرسه، معاون پژوهش و اساتید مدرسه است از دیگر اقداماتی است که باید در مدارس علمیه صورت گیرد، گفت: معاونین پژوهش مدارس علمیه سعی کنند اقدامات و برنامه های مدنظر خود را به صورت مصوبه ای از این شورا لازم الاجرا کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، محمد اکبری، صبح امروز در نشست هم اندیشی معاونین پژوهش مدارس علمیه اصفهان، اظهار کرد: تفکیک بین نشست هاف کارگروه ها و کارگاه ها در ارائه گزارش های ارسال شده به  مرکز مدیریت حوزه علمیه از ضروریات است.

وی با بیان ایکه در بحث پژوهش  میان نشست ها، کارگروه هاو کارگاه ها و دوره های از منظر معنایی و تعریفی تفاوت وجود دارد، گفت: هر یک از موارد ذکر شده تعریف خاص خود را دارد  که متناسب با شاخصه های تبیینی،  تعریف می شود.

مسئول واحد تحقیق و پژوهش حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد:هماهنگی با معاونت پژوهش  مرکزمدیریت حوزه علمیه اصفهان برای دعوت از اساتید به منظور برگزاری کارگاه ها و دوره های پژوهشی امری ضروری است.

وی با بیان اینکه تشکیل شورای پژوهش مدارس علمیه که متشکل از مدیرمدرسه، معاون پژوهش و اساتید مدرسه است، از دیگر اقداماتی است که باید در مدارس علمیه صورت گیرد، گفت: معاونین پژوهش مدارس علمیه سعی کنند اقدامات و برنامه های مدنظر خود را به صورت مصوبه ای از این شورا لازم  الاجرا کنند.

اکبری در ادامه به بیان نکاتی اداری در روند ارسال گزارشات عملکردی  وهمانگی های ضروری  اشاره و ابراز کرد: رعایت نظم و دقت در هر امری خاصه پژوهش و آموزش لازم است.

وی ارائه مستندات چون عکس و فیلم را برا ی هر گزارش ضروری دانست و موجب تخصیص بیشتراعتبار برای مدارس علمیه عنوان کرد.

مسئول واحد تحقیق و پژوهش حوزه علمیه اصفهان برگزاری کرسی های آزاد اندیشی را از جمله نکات مهم و اقدامات لازمی که بر عهده معاونین پژوهش مدارس علمیه بوده، دانست و افزود:برگزاری کرسی های آزاد اندیشی از مطالبات به حق رهبری است که باید بیش از گذشته در بین طلاب انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: تجلیل و تقدیر از ممتازین پژوهش در زمینه های مختلف از جمله تالیف کتاب و مقالات علمی از دیگر وظایفی است که باید معاونین پژوهش مدارس علمیه نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

اکبری بیان کرد: برنامه ریزی و اهتمام جدی برای ارائه مقالات علمی حوزوی برای پایه های 3، 6 و 8 حوزه علمیه از ملزومات سال تحصیلی است که باید معاونین  پژوهش نسبت به آن اقدام کنند، لذا هماهنگی با اساتید راهنما، انتخاب موضوعات مبتلا به  جامعه  و در اختیار قراردادن شیوه نامه های تالیف مقالات جز رسالت های معاونین پژوهش است.

وی ابراز کرد: معاونین پژوهش از ارائه موضوعات تکراری، کلی و غیر مبتلابه برای مقالات علمی طلاب پرهیز  کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha