سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: جامعه ما جوان بوده و همه جوان‌ها هم به مسجد نمی‌آیند، ازاین‌رو فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فرصت مناسبی برای تبلیغ دین در بین این جوانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به ضرورت ورود بیش از پیش طلاب و روحانیان به فعالیت در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، اظهار کرد: امروز فضای مجازی یک منبر آماده و بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه فضای مجازی هنر ارزشمند و در دسترسی است، اضافه کرد: جامعه ما جوان بوده و همه جوان‌ها هم به مسجد نمی‌آیند، ازاین‌رو، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فرصت مناسبی برای تبلیغ دین در بین این جوانان است.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه فضای مجازی هم می‌تواند تهدید و هم فرصت باشد، تصریح کرد: باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و هنر تبدیل کردن تهدید به فرصت هم نیازمند مهارت و تخصص است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه همه هنر حوزوی و طلبه بودن به درس خواندن و خوب درس خواندن نیست، خاطرنشان کرد: تحصیل خوب و عمیق تنها نیمی از هنر طلبگی است و نیم دیگر آن تبلیغ و اجرای آیه نفر است.

وی گفت: بخش نخست آیه نفر تفقه بود و جنبه شخصی دارد، اما بخش دوم انذار بوده که جنبه تبلیغی و تربیتی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه واژه فقه به معنای شناخت عمیق و ژرف است، افزود: بر اساس آیه نفر باید بعد از اینکه از نظر علمی بار خود را بستید وارد میدان شوید، زیرا دیگران تشنه معارف اسلامی هستند.

وی ادامه داد: ما طلاب و روحانیان باید ذهن مسموم و بیمار را درمان کنیم، به همین دلیل باید در کنار تحصیل علم دین، روش‌ها و مهارت‌های دینی را هم بیاموزیم؛ چراکه این مهارت‌ها به ما کمک کند دانش خود را بهتر به مخاطب منتقل کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha