جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ نشست تخصصی روش‌های نوین تبلیغ دین در رسانه‌های جدید

حوزه/ مدیر گروه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و بین‌الملل دین و رسانه گفت: ما باید اقتضائات رسانه‌های جدید را درک کنیم و فعالیت خود را مطابق با نیاز روز ارائه دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام احمد طوبایی مدیر گروه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و بین‌الملل دین و رسانه، امروز در نشست تخصصی روش‌های نوین تبلیغ دین در رسانه‌های جدید که در خانه دین و رسانه قم برگزار شد، گفت: «خدا را گوگل کن» عنوان کتابی آلمانی است که از سوی دکتر اخگری به تجربه رسیده است.

وی تصریح کرد: مرجعیت گوگل ازیک‌طرف خوب و از طرفی با اشکال فراوانی مواجه است و مخاطب با کمترین زمان، دسترسی به منابع پیدا می‌کنند و متأسفانه در این عرصه با این اشکال روبرو هستیم که دین از دست مراجع واقعی و متخصصان خارج‌شده است.

حجت‌الاسلام طوبایی اظهار داشت: در کتاب «خدا را گوگل کن» که نام ترجمه این کتاب «الهیات را گوگل کردن؟ دین و چند رسانه» است مباحث متعددی درباره شبکه‌های اجتماعی همچون فیس‌بوک و شبکه‌های این‌چنینی است که اطلاعات خوبی به در حوزه دین و رسانه می‌دهد.

وی افزود: مطالبی موجود در این کتاب تجربیات محققان در قالب مقاله با محوریت ادیان ابراهیمی و غلبه دین مسیحیت است.

مدیر گروه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و بین‌الملل دین و رسانه گفت: ما باید اقتضائات رسانه‌های جدید را درک کنیم و فعالیت خود را مطابق با نیاز روز ارائه دهیم.

وی ادامه داد: در این برهه از زمان مفاهیم عبادی و دین در حال تغییر است و ما باید بدانیم که کاربران فضای مجازی مفاهیم دینی برایشان چگونه است و نسل جوان چه فهمی از دین‌دارند.

حجت‌الاسلام طوبایی در پایان گفت: باید از ظرفیت عظیم اینترنت به‌خوبی استفاده کنیم و این فرصت را به کار بگیریم و مطالبی که در کلام اهل‌بیت(ع) وجود دارد را به همه جهان برسانیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha