جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: باید فعالیت طلاب و روحانیان در فضای مجازی افزایش یافته و همچنین مدارس علمیه کار با کودک و نوجوان را جدی بگیرند، زیرا این موضوع نیاز جدّی جامعه ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به حدیثی از امام محمدباقر(ع)، اظهار کرد: این امام همام می‌فرمایند: «إِنَّ لِلَّهِ عِبَاداً مَیامِینَ مَیاسِیرَ یعِیشُونَ وَ یعِیشُ اَلنَّاسُ فِی أَکنَافِهِمْ وَ هُمْ فِی عِبَادِهِ مِثْلُ اَلْقَطْرِ وَ لِلَّهِ عِبَادٌ مَلاَعِینُ مَنَاکیدُ لاَ یعِیشُونَ وَ لاَ یعِیشُ اَلنَّاسُ فِی أَکنَافِهِمْ وَ هُمْ فِی عِبَادِهِ مِثْلُ اَلْجَرَادِ لاَ یقَعُونَ عَلَی شَیءٍ إِلاَّ أَتَوْا عَلَیهِ».

وی ادامه داد: این امام همام می‌فرمایند: خداوند بنده‌هایی با میمنت دارد که هم خود خوش زیسته و هم مردم در کنار آن‌ها خوش می‌زیند و آن‌ها در میان بنده‌های خدا مانند باران هستند، همچنین خداوند بنده‌هایی ملعون و نکبت‌بار دارد که نه خود زندگی دارند و نه کسی در کنار آن‌ها زندگی دارد که این افراد در میان بنده‌های خداوند همانند ملخ هستند که به هر جایی وارد شوند آنجا را نابود می‌کنند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: صرف عمر در حوزه علمیه و اینکه انسان از جان خود برای هدایت انسان‌ها صرف کند سبب می‌شود انسان از مصادیق افرادی باشد که به خود و دیگران خیر و منفعت می‌رساند.

وی افزود: از حضرت آیت‌الله بهجت (ره) سؤال کرده بودند که اگر خداوند عمر دوباره‌ای به شما بدهد آرزوی انجام چه کاری را در دنیا دارید؟ پاسخ داده بود آرزو دارم دوباره به طلاب خدمت کنم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی تصریح کرد: خدمتگزاری به طلاب در حوزه علمیه جایگاه والایی دارد که همه باید قدر آن را بدانیم.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این راستا برخی در قالب تحصیل، برخی در کسوت تدریس، شماری در بخش تبلیغ و تعدادی هم در قالب خدمت به طلاب و مسئولیت در حوزه‌های علمیه در مسیر سربازی امام عصر(عج) گام بر می‌دارند که همه این امور مصداق توفیق مضاعف و ذی‌قیمت است.

وی در پایان گفت: باید فعالیت طلاب و روحانیان در فضای مجازی افزایش یافته و همچنین مدارس علمیه کار با کودک و نوجوان را جدی بگیرند، زیرا این موضوع نیاز جدی جامعه ما است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha