شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام اسفندیاری

حوزه/ مسئول حوزه مدیریت حوزه علمیه خراسان با بیان گفت: پیامبر گرامی اسلام می فرمایند تا وقتی خواص امت من شامل چهار گروه ملوک و رهبران، علما، دینداران و تاجران اصلاح نشوند عوام امت من اصلاح نخواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت الاسلام محمد اسفندیاری، امروز در آئین تکریم و معارفه مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) بجنورد، با اشاره به حدیثی از رسول گرامی اسلام، به تشریح و تبیین نقش و رسالت علما و روحانیان در جامعه پرداخت.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام می فرمایند تا وقتی خواص امت من شامل چهار گروه ملوک و رهبران، علما، دینداران و تاجران اصلاح نشوند عوام امت من اصلاح نخواهند شد.

حجت الاسلام اسفندیاری با بیان اینکه اگر پادشاهان فاسد و خون آشام باشند ملت اصلاح نمی شود، گفت: امروز جریان استکباری و سردمداران غرب تشنه به خون انسانیت بوده و تمام اهداف آنها مادی و در اختیار گرفتن سایر ملت است.

وی ادامه داد: اسرائیل هم همین نظر را دارد که ما قوم برتر هستیم و باید سایر ملت ها در اختیار ما باشند.

حجت الاسلام اسفندیاری اضافه کرد: بر این اساس اگر امروز در دستگاه حاکمیت ما فساد باشد مشخص است که این فساد دامن گیر تمام مردم می شود.

وی ادامه داد: بنا به فرموده رسول گرامی اسلام علما و روحانیان پزشکان روحی و معنوی مردم هستند، اما اگر خود پزشک مریض باشد نمی تواند خودش را مداوا کند چه برسد به اینکه مردم را مداوا کند.

مسئول حوزه مدیریت حوزه علمیه خراسان با بیان این که دین داران مسیر را برای مردم مشخص می کنند، ادامه داد: در جامعه طلبه و روحانی الگوی مردم بوده و همه به اعمال و افعال او نگاه می کنند، به گونه ای که مردم فرقی بین دین و دینداران نمی گذارند و دینداران را نماد دین می دانند.

حجت الاسلام اسفندیاری تصریح کرد: در چنین شرایطی اگر یکی از علما به انحراف کشیده شود و یا یک نفر عالم دین دار مسیر انحرافی را برود مردم این انحراف را از دین می بینند.

حجت الاسلام اسفندیاری خاطرنشان کرد: اگر خود علما از مسیر منحرف باشند نمی توانند دیگران را هدایت کنند، از این رو طلاب و روحانیان باید با درک رسالت و مسئولیت خطیر خود، با تحصیل عمیق به همراه تهذیب برای ایفای این رسالت مهم مهیا شوند.

گفتنی است، در این مراسم با قدردانی از زحمات زهره وضیع، خانم درنا رحمانی به عنوان مدیر جدید مدرسه علمیه الزهرا(س) بجنورد منصوب شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • هادی IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    0 0
    بیست سال از زندگی ام را در زمان شاه گذراندم و در تمام ان مدت هرگز فحشهای زننده از کسی نشنیدم اما در نظام مقدس کنونی (به ادعای خودشان) بارها توسط اراذل و اوباش ولگرد و حتی کارمند مورد زشت ترین توهینها قرار گرفته ام که بدلیل سن بالای 60 سال جواب دادن را در شان خود نمیدیدم و با شکایت هم به نتیجه نرسیدم چون قاضی شاهد میخواست و این روزها کسی با شهادت برای خودش دشمن تراشی نمیکند. اوضاع اسفبار اخلاقی جوانان کنونی حاصل سوء عمل رهبران نظام ماندگار است که قدرت و ماندگاری را به هرشکل ممکن دنبال میکنند و با دادن اختیارات غیرمنطقی به افراد بی صلاحیت و فرصت طلب محلی زمینه ظلم دینی را فراهم کرده اند. پس از گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی هنوز عده ای در شهر بم به خداوند فحشهای رکیک میدهند که باعث ننگ ابدی برای نظام مدعی اخلاق و اصلاح رفتار عمومی و برقراری عدالت است که اخلاق را در حجاب زنها خلاصه میکند و عدالت را با امتیاز دهی به کسانیکه برایش مفید هستند. تجربه نشان داد که با ترویج فرهنگ نماز مشکل بی اخلاقی و سوء استفاده حل نمیشود و منافقان در صف اول نماز و تظاهرات و در جای امن جبهه حضور منفعت طلبانه خودرا اعلام میکنند و تنها قوانین جامع و شفاف و برخورد سخت و بدون اغماض با متخلفان راه نجات جامعه است. اسلام در زنجیره فساد عوامل مدعی دفاع از انقلاب درحال نابودی کامل است.