جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله اراکی

حوزه/ مگر مراجع تقلید در مورد تصویب FATF و گرانی و مشکلات اقتصادی نصیحت نکردند. اعلام موضع نگرفتند، پس چرا گوش نکردید؟.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، آیت الله محسن اراکی، امروز در درس اخلاق این هفته مدرسه علمیه معصومیه قم که با حضور اساتید و طلاب در این مدرسه علمیه برگزار شد، بابیان اینکه کشور، مسئولین و مردم در شرایطی سخت و امتحان بزرگ قرار دارند،‌ گفت: به یاری خدا، و هدایت های مقام معظم رهبری، مردم از این امتحان سربلند بیرون خواهند آمد و پاسخ دندان شکنی به دشمن خواهند داد.

مسئولین کشور گرفتار آزمون سخت الهی

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: باید بدانیم قطعا در این امتحان ریزش هایی خواهیم داشت و افرادی ریزش خواهندکرد و خدای متعال هم این افتخار را به او نمی دهد که پرچم توحید را در دست بگیرد و بلند کند، بلکه پرچم توحید در دست افرادی خواهد افتاد که سر بلند از آزمون بیرون بیایند؛ مانند حضرت ابراهیم(ع) که از آزمون بزرگ سربلند بیرون آمد.

آیت الله اراکی گفت: امتی در این آزمون پیروز خواهد شد که بتواند از ولایت فقیه پیروی کنند. خدا متعال پرچم ولایت و حاکمیت را در دست کسانی خواهد داد که از این آزمون سست نشوند و پای ایمان خود بایستند.

وی افزود: مردم باید بدانند اگر چه به شما آسیبی رسید، بدانید شما به دشمن آسیب فراوان زده اید. اگر شما شهید داده اید در مشکلات اقتصادی قرار گرفتید، به همین اندازه به صدام و ترامپ ضربه زده اید.  آمریکا این همه امتیاز به عربستان داد؛ ولی با ذلیل ترین شکل با سران عربستان برخورد کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: وقتی دشمن بفهمد شما در مقابل فشار سست می شوید، فشار را بیشتر خواهد کرد؛ اما با فهم درست از قرآن می توان به راحتی از فشار دشمن عبور کرد. این سنت و وعده الهی است.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: امروز مسئولان و مردم در برابر امتحان سختی قراردارند، در امتحان باید ایمان محک زده شود، ایمان در قرآن دو علامت دارد قلبی و عملی است. این ایمان قبلی را چگونه می شود فهمید که دیگران از آن برخوردارند، با اطاعت و پیروی از ولی و رسول خدا؛ اما آیا در عمل هم از ولی فقیه پیروی می کنند؟.

عدم پیروی برخی  مسئولین از رهبری مشهود است

آیت الله اراکی گفت: بعضی برای اینکه بگویند ما فرمانبر هستیم می آیند به رهبر انقلاب می گویند در شرایط سخت شما اجازه دهید. سه حرف را برای بهانۀ اذن گرفتن از ولایت فقیه می آورند،« نمی توانیم»، «می ترسیم»، «تنهاییم». می گویند «دشمن همه کاره است. همه چیزمان در دست او است. پس شما اجازه دهید.

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اما خدا می گوید شما مؤمن هستید مگر شما ایمان ندارید که خدا یار شما است. چرا از تنهایی می ترسید. خدا به آن فرمانی که می دهد، فرا می رسد، شما صبر کنید. در زمان صدر اسلام ، ولیّ خدا را تنها گذاشته اند، چه اتفاق افتاد، حادثه عاشورا پیش آمد. وقتی شُل بیایند این طوری می شود.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: یک روز از آمریکا، روزی از روسیه و چین می ترسیدند، می گویند اگر با آنها نباشیم هیچی به ما نمی دهند. اگر با  آنها نباشیم، اقتصاد ما درست نمی شود.

آیت الله اراکی گفت: بعضی افراد در قول وعده خدا شک دارند.  نتیجه آن این است که اذن از ولایت فقیه را می خواهند. رهبری در مقابل این دسته و بخشی دیگر که تسلیم نمی شود چه تصمیمی می تواند بگیرد.

وی گفت: وقتی بعضی افراد در دوره انقلاب آمدند به امام راحل گفتند، نمی توانیم جنگ را ادامه دهیم، امام راحل گفتند، «جام زهر می  نوشم» یعنی، قلبا راضی نیستم. اگر آن روز می گذاشتند جنگ ادامه پیدا می کرد، کلک صدام را خودمان می کندیم، الان این مشکلات پیش نمی آمد.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: مردم بدانند آنچه امروز در مجلس شورای اسلامی اتفاق افتاد، رهبر انقلاب موافق نبودند،  بارها مخالفت خودشان را اعلام کرده بودند چون رهبری قبلا اعلام موضع کرده بودند.

وی افزود: دلیل موافقان FATF این است اگر این کار نکنیم، اقتصاد کشور ما درست نمی شود. پس برای چه رهبر انقلاب اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند. این اقتصاد برای رفع مشکلات است؛ اما این حرف را گوش نکردند و نهایتا FATF در مجلس تصویب شد.

آیت الله اراکی گفت: کارشناسی که خود دولت بود در رسانه ملی می گفت« در دست مردم و بخش اقتصادی پول به قدر کافی است. این سرمایه است که با آن این همه سکه و ارز می خرند. این سرمایه های بخش خصوصی را می توان برای رونق اقتصادی کشور به کار گرفت.  چرا  به کشورهای خارجی تکیه کنیم.

 

نظر بعضی کارشاسان درمورد بی اعتنایی به اقتصاد مقاومتی

این استادحوزه علمیه قم اظهار داشت: این کارشناسان معتقدند چند تن سکه در کشور فروخته شد، چه کسی خریده است. معلوم است همین بخش خصوصی خریده است. با بخش خصوصی می شد کارخانجات داخلی را راه اندازی کرد. کارشناسان دولتی گفتند ما می توانیم با نقدینگی بخش خصوصی، کارهای بزرگ در کشور در بخش اقتصاد انجام دهیم وشغل های زیادی به وجود بیاوریم، اگر می توانید انجام دهید، پس چرا این کار انجام نمی دهید.

 

مخالفت مراجع با لایحه FATF و تصویب از سوی مجلس

آیت الله اراکی گفت: مگر مراجع تقلید در مورد تصویب FATF و گرانی و مشکلات اقتصادی نصیحت نکردند. اعلام موضع نگرفتند، پس چرا گوش نکردید؟.  نمایندگانی به این طرح رأی دادند و به حرف رهبری و مراجع تقلید گوش ندادن و افرادی که رأی ندادند به حرفهای رهبری و مراجع گوش دادند. بیایند اسم خودشان را بگویند. مردم بدانند دراین شرایط سخت چه کسی پای قرآن، دین، رهبری، انقلاب و نظام ایستاده و چه کسی پیروی نکرده است.

 

برخی مسئولین کشور با اقتصاد مقاومتی بیگانه اند

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: شما مسئولین وظیفه دارید برمبنای «می توانیم» و اقتصاد مقاومتی عمل کنید. می گویند ما در مشکلات اقتصادی قرار گرفتیم؛ اگر تصویب نکنیم، مشکلات حل نمی شود، پس عمل به فرمان قرآن و دستور ولیّ خدا چه می شود.

313/40

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha