پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله اراکی

حوزه/ دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: امروز همه دنیا به دنبال شنیدن حق هستند و ما در جهانی زندگی می‌کنیم که گوش‌های شنوا منتظر شنیدن صدای حق که پیام اهل‌بیت (ع) است هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ظهر امروز در مراسم رونمایی از سه نرم‌افزار مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور با اشاره به  پیدایش مرکز تحقیقات رایانه‌ای نورو  واژه نور درآیات الهی تصریح کرد: نور درآیات فراوانی از قرآن کریم واردشده است و این واژه به معنای نور پیام الهی است که سبب روشن شدن مسیر انسان‌ها خواهد شد.

آیت‌الله اراکی ابراز داشت: گاهی عده‌ای می‌گویند، حکومت برای انبیاء نبوده، اما طبق آیات الهی باید پاسخ دهیم که نماینده خدای تعالی بهترین فرد برای حاکمیت است.

وی ادامه داد: چند واژه نور، علم، حیات و در مقابل این واژه‌ها کلمه موت،  واژه‌های کلیدی در قرآن کریم هستند و محققان باید نسبت به این مسائل دقت بیشتری داشته باشند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به معنای اصلی نور بیان داشت: بهترین تفسیر قرآن کریم را اهل‌بیت (ع) ارائه کرده‌اند، اهل‌بیت (ع) معنای نور را ولایت امیرمؤمنان (ع) و جانشینان ایشان معرفی می‌کنند.

وی ادامه داد: مقوله علم، فکر و اندیشه ازنظر عملی و نظری با معیار اسلامی به معنای کشف است نه ایجاد، اما غرب عقیده‌ای غیرازاین دارد، انسان با نور اهل‌بیت (ع) مسیر خود را پیدا می‌کند و به عدل می رسد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به پربار بودن فعالیت‌های دیجیتال مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی ابراز داشت: اگر می‌بینیم کار ما پربار، جاودان، پرثمر و مؤثر واقع می شود قطعاً نظر اهل‌بیت (ع) امام عصر (عج) در این مسئله دخیل خواهد بود.

وی در ادامه افزود: جنگ ما جنگ هویت‌ها است و دو هویت آل محمد(ص) و طاغوت باهم درنبرد هستند به همین سبب باید در این جنگ جدی، مخاطب ما عامه مردم باشند و این مرکز باید با رویکرد پاسخ به پرسش‌های آشکار و نهان نیز فعالیت داشته باشد.

وی در پایان یادآور شد: امروز همه دنیا به دنبال شنیدن حق هستند و ما در جهانی زندگی می‌کنیم که گوش‌های شنوا منتظر شنیدن حق که پیام اهل‌بیت (ع) است هستند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha