جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار اعضای هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب   با دبیر جدید شورای عالی حوزه

حوزه/ اعضای هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با آیت الله حسینی بوشهری، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری امروز، روز گذشته در دیدار اعضای هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلا ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت سیدالشهداء علیه السلام، اظهار داشت: واقعیت امر این است که بنده هیچ ذهنیتی نسبت به انتخاب به عنوان دبیری شورای عالی حوزه نداشته و در آن جلسه مواجه با این مسئله شدم و با نظر اعضای شورا، این مسئولیت را پذیرفتم و امیدواریم بتوانیم گام های مؤثری برای حوزه های علمیه برداریم.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: بنده در دیداری که روز گذشته با آیت الله استادی داشتم، ایشان بسیار بامحبت برخورد کرده و ابراز خوشحالی از این انتخاب داشتند؛ همچنین ملاقات های جداگانه با آیات عظام مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، نوری همدانی و جوادی آملی داشته و این بزرگان در این ملاقات ها به بهترین وجه، کریمانه و امیدوارانه نسبت به آینده اظهار امید داشته اند و برنامه داریم خدمت بقیه مراجع نیز برسیم.

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشت: شأن اولیه شورای عالی حوزه های علمیه، سیاست گذاری است که باید تقویت شود تا چتری بر کارهای اجرایی حوزه بوده و مشورت هایی انجام شود.

وی اظهار داشت: درباره مجمع نمایندگان طلاب هم باید عرض کنیم که از حضور شما بزرگواران در رأس کار خوشحال بوده و اظهار آمادگی می کنیم که بر مصوبات این مجمع عنایت و اهتمام داشته باشیم؛ بنده خود را عضو افتخاری مجمع نمایندگان طلاب می دانم و آماده مشورت دهی هستیم.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به وظایف مجمع نمایندگان طلاب، بیان داشت: سرمایه گذاری بر روی مسائل اخلاقی از ضروریاتی است که نمایندگان طلاب باید بر روی آن برنامه داشته باشند؛ چراکه ما در حوزه ای زندگی می کنیم که کم آن نیز زیاد است؛ بنابراین اگر به موارد کم و محدودی از بی اخلاقی ها هم برخورد کنیم، پذیرفتنی نیست و باید اصلاح شود.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه اظهار داشت: امروز فضای مجازی، آفتی جدی در جامعه است که کنترل آن سخت شده و باید برای آن برنامه داشت.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان ساخت: ضرورت دیگر، مسائل سیاسی و اعتقادی است که باید مراقب افراد زاویه دار از انقلاب بوده تا طلاب ما بی تفاوت نسبت به نظام رشد نکنند.شما اعضای هیأت رئیسه می توانید با برگزاری جلسات با اساتید، نکات لازم را گوشزد کنید تا طلابی انقلابی پرورش پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم نیز در این دیدار گفت: انتخاب جنابعالی به عنوان دبیر شورای عالی حوزه های علمیه را تبریک عرض کرده و از این انتخاب بسیار خرسندیم. به طور قطع و یقین با توجه به سابقه درخشانی که در مدیریت حوزه از حضرتعالی سراغ داریم الحمدلله در این سمت موفق خواهید بود و در همین جلسه اعلام می کنیم مجمع نمایندگان طلاب نیز در کنار شما بوده تا بتوانیم اهداف و توقعات رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید، نظام و مردم محقق شود.

وی ابراز داشت: مجمع نمایندگان در دوره جدید خود با افرادی جوان تر فعالیت خود را آغاز کرده که اکثریت این عزیزان از اساتید و نخبگان حوزه بوده و دغدغه آنها رسیدگی به مشکلات طلاب می باشد و از هیچ تلاشی فروگذار نیستند. امیدواریم با برنامه ریزی بهتر برای آنان بتوانیم دستاوردهای مناسب و درخور شأن حوزه و طلاب داشته باشیم.

وی افزود: مجمع نمایندگان طلاب آمادگی خود را جهت همکاری و همفکری و تعامل با تمام نهادهای حوزوی بالخصوص شورای عالی حوزه اعلام می دارد و آنچه که از حضرتعالی و مجموعه شورای عالی انتظار میرود این است که شورای عالی با حمایت از مصوبات مجمع نمایندگان طلاب ما را در خدمت رسانی به طلاب یاری فرماید.

حجت الاسلام والمسلمین سیدجلال رضوی مهر نائب رئیس اول مجمع نمایندگان هم در این نشست ابراز داشت: در حال حاضر امید دوباره ای در بدنه حوزه و مرجعیت نسبت به انتصاب جنابعالی به عنوان دبیر شورای عالی حوزه شکل گرفته که جای خوشحالی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha