جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
هندوها

حوزه/ در یک حرکت گسترده علیه جامعه اسلامی، هندوهای تندرو در حومه نیودهلی، ضمن فشار آوردن به مسلمانان، فروشندگان گوشت مسلمان را مجبور به تطعیل ساختن مغازه هایشان در جشنواره ۹ روزه کرده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از asahi، هندوهای تندرو گاو پرست در شهر  گورگان در حومه نیودهلی، فروشندگان گوشت را مجبور به تعطیلی مغازه هایشان کرده اند و مدعی شدند مسلمانان باید به به خاطر جشنواره 9 روزه هندوها، مغازه های فروش گوشت را ببندند.

پس از هدف قرار گرفتن مسلمانان در هند به جرم خرید و فروش گوشت گاو و سلاخی شدن آن ها، این بزرگترین اقدام  هندوهای تندرو علیه جامعه اسلامی هند بوده است.

به گفته مسلمانان، هندوهای افراطی گاوپرست، سوار بر موتورسیکلت به مغازه های فروش گوشت سر می زنند تا از تعطیل بودن آن ها مطمئن شوند.

گفتنی است پلیس در روز چهارشنبه، 6 نفر را در یک درگیری برسر تعطیل ساختن یک مغازه فروش گوشت و حمله هندوهای افراطی به مغازه داری که حاضر نبود زیر  بار زور برود، دستگیرکرده بود.

سجاد قریشی که خانواده او ده ها سال فروشنده گوشت در هند بوده می گوید: از زمان جداسازی هند و پاکستان تاکنون این نخستین باری است که از ما می خواهند مغازه هایمان را برای این مدت زمان طولانی به حالت تعطیل درآوریم.

قریشی که همراه با دوستانش در خارج از مغازه فروش گوشت تعطیل شده در نزدیکی مسجد نشسته اند می گوید: من به خاطر اینکه درگیری پیش نیاید با خواسته آنان موافقت کردم.

در این میان چهار فروشنده گوشت دیگر گفته اند که در اثر تعطیلی در این ایام خسارات زیادی متحمل شده اند و به نظر می رسد که اجازه نداشته باشند تا یک هفته دیگر مغازه هایشان را باز کنند.

در این میان هندوها تنها به مغازه های دارای گواهینامه  اجازه می دهند که پس از جشنواره دوباره فعالیت  شان را از سر بگیرند، این درحالی است که هم اکنون 95 مغازه دارای مجوز و بیش از 60 مغازه فاقد مجوز هستند که عملا بسته می شوند.

درحالی که به انتخابات سرتاسری در هند نزدیک می شویم، برخی سیاستمداران در هندوستان، نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور و عضو حزب بهاراتیا جاناتا را محکوم به سکوت در مقابل افراط گرایان هندو کرده اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha