سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امام جمعه نکا

امام جمعه نکا با اشاره به این که این که پیاده روی اربعین حسینی یک فرصت ارزشمند برای معرفی امام حسین(ع) به همه دنیا است، بیان داشت: امروز در سایه این اجتماع تاریخی، بار دیگر حقانیت نهضت حسینی برای دنیا به اثبات رسیده است.

حجت لاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران از اربعین حسینی به عنوان تجلی عشق و ارادت مسلمان و غیر مسلمان به امام حسین(ع) یاد کرد.

وی با بیان این که اربعین حسینی امسال اربعین حماسی است، افزود: به طور حتم راهپیمایی اربعین حسینی امسال به یک اجتماع عظیم و بی نظیر نسبت به سال های اخیر تبدیل خواهد شد.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که در روایتی از امام حسن عسکری(ع) زیارت اربعین یکی از نشانه های شناخت شیعیان اهل بیت(ع) عنوان شده است، خاطرنشان کرد: امروز به برکت اهل بیت(ع) پیام تاریخی اربعین حسینی جهانی شده و از همه ملت ها در این اجتماع عظیم حضور پیدا می کنند.

امام جمعه نکا با اشاره به این که در طول تاریخ شخصیت های بزرگی همچون جابربن عبدالله انصاری در روز اربعین از مدینه به سمت کربلا رهسپار شد، خاطرنشان کرد: در ادوار مختلف تاریخ علما و فقهای دینی بسیاری برای زیارت سیدالشهدا(ع) در روز اربعین اهمیت و جایگاه والایی قائل بودند و با پای پیاده از نجف اشرف به سوی کربلا رهسپار می‌شدند.

وی با بیان این که این سنت حسنه به برکت تلاش ها و مجاهدت های علمای دین امروز گسترش یافته است، تصریح کرد: در سال های اخیر این مراسم به یک حرکت عظیم و تاریخی در جهان تبدیل شده که چشم های بسیاری را به سمت خود خیره می کند.

امام جمعه نکا با اشاره به این که این که پیاده روی اربعین حسینی یک فرصت ارزشمند برای معرفی امام حسین(ع) به همه دنیا است، بیان داشت: امروز در سایه این اجتماع تاریخی، بار دیگر حقانیت نهضت حسینی برای دنیا به اثبات رسیده است.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که این مراسم با عظمت همچنین وحدت و همبستگی امت اسلامی را به رخ جهانیان می کشد، تصریح کرد: با توجه به تلاش دشمنان در جهت ایجاد اختلاف میان دو ملت ایران و عراق، راهپیمایی اربعین حسینی امسال فرصت مغتنمی برای پیوند عمیق میان دو ملت است.

وی با اشاره به این که پیاده روی اربعین حسینی یک ظرفیت سیاسی، معنوی و فرهنگی بسیار بالایی است که به برکت اهل بیت(ع) نصیب امت اسلامی شده است، خاطرنشان کرد: باید از این فرصت ارزشمند در جهت معرفی مناسب اسلام ناب به ویژه آرمان های حسینی به جهانیان بهره گیریم.

حجت الاسلام لائینی با تأکید براین که امت اسلامی مراقب تلاش های تفرقه افکنانه دشمنان دین باشند، بیان داشت: دشمنان و معاندان همه توان خود را در جهت ایجاد اختلاف میان ملت های مسلمان منطقه به کار گرفته اند که باید بسیار هوشیار باشیم.

امام جمعه نکا با بیان این که هر چه اجتماع عظیم اربعین با شور و شعور حسینی بیشتری برگزار شود، جایگاه اسلام و اهل بیت(ع) در دنیا بیشتر تقویت می شود، خاطرنشان کرد: در شرایطی که سعودی ها حج ابراهیمی را در یک فضای کاملاً بسته و مدیریت شده برگزار می کنند، اجتماع اربعین حسینی یک ظرفیت جهانی در جهت رساندن پیام دین و اهل بیت(ع) به دنیا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha