شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام فلاحی

حوزه/ برنامه های موکب آستان مقدس فاطمه معصومه(س) در راهپیمایی اربعین، مستقر در عمود ۱۰۸۰ تشریح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام صفر فلاحی پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به موضوع برگزاری موکب آستان مقدس فاطمه معصومه(س) درعمود 1080، قرار گاه اربعینی آستان در شهر مقدس قم گفت: هر ساله به برکت امام حسین(ع)، مردم شهر قم و ارادت مندان به آن حضرت توفیق پیدا می کنند در محافل آن حضرت شرکت کنند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) بابیان اینکه اهل بیت(ع) بعد از حادثه عاشورا؛ رسالت سنگینی برای پیام رسانی و ترویج آن حادثه عظیم برعهده داشتند، ابرازداشت: اوج این پیام رسانی در روز اربعین به وسیله حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) انجام شده است و این بزرگواران این نقش را بر عهده داشتند و اگر الان شاهدحضور جمیعیت میلیونی در روز اربعین هستیم به خاطر فعالیت رسانه ای این بزرگواران بوده است.

حجت الاسلام فلاحی بابیان اینکه آستان مقدس به عنوان یکی از مراکز فرهنگی چهارمین سال متوالی برای خدمت رسانی به زائرین اربعینی در مرز و داخل عراق حضور، خواهد داشت، عنوان کرد: موکب آستان رسالت ها و ویژگیهایی دارد که از جمله آن ترویج مبانی دینی، ترویج فرهنگ آل الله، مردمی بودن، رعایت شرایط مهمانی، جامع بودن خدمات در امور رفاهی و بهداشتی است.

معاون فرهنگی آستان مقدس فاطمه معصومه(س) افزود: این آستان حتی از زائرین شهر قم غفلت نکرده و در قم هم به زائرین خدماتی ارائه خواهد داد.

وی عنوان کرد: در موکب آستان حدود 200 نفر در مسائل مختلف فرهنگی، تبلیغی، اقامه نماز جماعت، برگزاری مراسم سخنرانی، ادعیه، رفاهی، اجتماعی، برنامه های قرآنی متنوع، اقامه اذان، برنامه انس با قرآن، برگزاری محافل قرآنی، نمایشگاه آشنایی با حضرت فاطمه معصومه(س)،  از 28 مهر تا 8 آبان خدمت رسانی خواهند کرد.

حجت الاسلام فلاحی افزود: پاسخ گویی به شبهات، حضور سفیران کریمه در مواکب عراقی، پرده خوانی داستانهای عاشورایی، اجرای دو جایگاه برای برنامه رسانه ای، حضور 30 نفر از اصحاب رسانه برای تولید فیلم، خبر، هماهنگی برای پخش اخبار موکب از طریق رسانه های استانی، حضور رادیو معارف در این موکب از دیگر ویژگیهایی موکب اربعینی آستان خواهد بود.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha