جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ آیین بدرقه خادمان موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س)  در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: خدمت‌های موکب داران برای زائران، باید این پیام را به جهانیان برسانید که ملت ایران و عراق همراه و متحد هستند و هرچند ما ایرانیان به مهمان‌نوازی شهره هستیم، ولی این موکب داری را از مردم عراق که سالیان سال نسبت به این خدمت اهتمام دارند، آموخته‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی عصر امروز در آیین بدرقه خادمان موکب آستان مقدس در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی در عمود 1080، گفت: حضرت نوح علیه‌السلام زمانی که به امر الهی کشتی را ساختند، بیان داشتند به این کشتی سوار شوید که با نام خداوند راه بیفتد و با نام خداوند بایستد؛ این سیره اهل ایمان است که با نام و یاد خداوند حرکت می کنند و با نام و یاد خداوند مستقر می‌شوند.

وی با اشاره به حرکت خادمان موکب آستان مقدس در اربعین حسینی گفت: امروز دومین گروه از خدمتگزاران  موکب آستان مقدس با سفر بسته‌اند تا در لنگرگاه 1080 در مسیر زائران پیاده امام حسین علیه‌السلام آرام بگیرند و به خدمت‌رسانی مشغول شوند.

امام جمعه قم بابیان این‌که خادم الحسین علیه‌السلام بودن افتخاری است که به‌واسطه مراسم اربعین نصیب شما شده که باید قدردان آن باشید، گفت: اربعین و مراسم آن نماد اجتماع مؤمنان و موحدان در مسیر تعظیم شعائر الهی و امام حسین علیه‌السلام است که هرسال پرشکوه‌تر  از قبل برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مراسم اربعین، مراسمی مردمی است و دولت‌ها هم که در این عرصه عهده‌دار نقشی هستند، مراقب باشند که مردمی بودن  این مراسم نباید تحت‌الشعاع قرار بگیرد؛ لذا باید از هر نماد و نشانه‌ای که مردمی بودن مراسم را بیشتر جلوه می‌دهد، بهره جست.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خدمت به زائران امام حسین علیه‌السلام را تمرینی برای خدمت خالصانه، صادقانه و ایثارگرانه خادمان حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به زائران دانست و گفت: درست است که اربعین ازنظر تقویمی محدود به یک روز خاص می‌شود، ولی در حقیقت اربعین درسی برای تمامی روزهای سال در خدمت‌رسانی به زائران اهل‌بیت(ع) است.

وی اربعین را همایش خدمتگزاران مخلص  به اهل‌بیت و زائران آن‌ها عنوان کرد و گفت: وقتی شما خدمتی به زائر اهل‌بیت(ع) ارائه می‌کنید، تنها به زائر نگاه نمی‌کنید، بلکه نیت اصلی شما رسیدن به هدف بزرگ خدمت به اهل‌بیت(ع) و رضای الهی است. ازاین‌رو این خدمت را حفظ کنید و برای اتحاد و همبستگی هرچه بیشتر ملت‌های اسلامی اهتمام داشته باشید.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام خاطرنشان کرد: خدمت‌های موکب داران برای زائران، باید این پیام را به جهانیان برسانید که ملت ایران و عراق همراه و متحد هستند و هرچند ما ایرانیان به مهمان‌نوازی شهره هستیم، ولی این موکب داری را از مردم عراق که سالیان سال نسبت به این خدمت اهتمام دارند، آموخته‌ایم.

وی ادامه داد: در خدمت‌رسانی ایرانیان در موکب‌های خود، باید مراقب باشند تا خدای‌ناکرده پذیرایی ملت عراق تحت‌الشعاع قرار نگیرد. ما با ملت عراق آمده‌ایم تا با خدمت به زائران امام حسین علیه‌السلام آرمان‌های بزرگ اسلامی را دنبال کنیم؛ در این مدت باید از هر عمل و رفتاری که نشان از قومیت و ملیت خاصی باشد پرهیز نمود.

 

انتهای پیام// ۱۵/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha