جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دکتر کولیوند

حوزه/ تلفات جاده ای نسبت به ۵ماه سال گذشته در کشور بیشتر شده و متأسفانه این صدمات که برای ۳۸۰هزار نفر اتفاق افتاده چنان شدید بوده که بیشتر این افراد به کار برنخواهند گشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دکترکولیوند بعد ازظهر امروز در دیدار با حضرت آیت الله سبحانی درقم بابیان اینکه سازمان اورژانس 43 سال قبل در کشور راه اندازی شده و در حال 4هزار 800 آمبولانس در کشور وجود دارد گفت: تا کنون 700 دستگاه به تعداد قبلی  اضافه شده و در برنامه بعدی به دنبال اضافه کردن هزار دستگاه دیگرهستیم.

رئیس اورژانس کشور بابیان اینکه در سه سال اخیر تعداد آمبولانس دو برابر این 40سال شده است، عنوان کرد: درحال حاضر 39 فروند اورژانس هوایی در سازمان اورژانس راه اندازی شده و درطی 3 سال، 23 هزار مصدوم را جابجا کرده است.

وی بابیان اینکه تلفات جاده ای نسبت به 5ماه سال گذشته در کشور بیشتر شده افزود: متأسفانه این صدمات جاده ای که برای 380هزار نفر اتفاق افتاده چنان شدید بوده که بیشتر این افراد به کار برنخواهند گشت.

کولیوند بابیان اینکه این سازمان برای خدمات دهی به زائرین اربعین تعدادی از آمبولانس و پزشکان را به منطقه مرزی اعزام کرده است، اظهار داشت: با هماهنگی که با دولت عراق ایجاد شده، سازمان اورژانس کشور در عراق هم خدمت رسانی خواهد کرد.

رئیس اورژانس کشورافزود: در حال 200 تن دارو و تجهیزات از سوی هلال احمر برای خدمت رسانی به زائرین اربعین در حوزه درمانی در نظر گرفته شده است.

کولیوند بابیان اینکه درسال قبل که درسامراء حادثه تروریستی اتفاق افتاد به دلیل آماده بودن سازمان اورژانس و حضور درمنطقه مرزی توانستند خیلی زود وارد عمل شوند و خدمات به موقعی انجام دهند، گفت: درهمان حضوربه موقع و با خدمت رسانی به موقع پزشکان صدیق این سازمان توانسته کارنامه درخشان و قابل توجهی از خود به یادگار بگذارد.

رئیس اورژانس کشور افزود: این سازمان توانست در زلزلزله کرمان هم کارنامه خوبی در انتقال مصدومین داشته باشد.

وی بابیان اینکه همه خدماتی که درسازمان انجام می شود رایگان است، گفت: آموزش اقشار مختلف برای پیشگری، یکی از برنامه های موفق سازمان اورژانس بوده است که به وسیله طرح سلامت ایجاد شده است.

313/40

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha